Az egyetem munkatársai által beadott védőoltások száma - 2021. január 18.
14731 Összes oltás
5686 Beoltott Semmelweis Polgár
A Semmelweis Brand és Marketing Igazgatóság új szervezeti egységként jött létre a Rektori Kabineten belül a Szenátus februári döntése értelmében. Feladataik között szerepel az egyetem arculati megjelenésének egységesítése, a „Semmelweis brand” és „Semmelweis identitás” erősítése az egyetemen belül és előbbi tekintetében az intézményen kívül egyaránt. Az igazgatósághoz tartozik mostantól az egyetemi ajándéktárgyrendszer is, az EOK-ban újonnan megnyílt Semmelweis shop termékei pedig mostantól online is megrendelhetőek. A célokról és tervekről Horváth Eszter grafikussal, megbízott igazgatóval és dr. Hegedüs Tamás mb. igazgatóhelyettessel beszélgettünk.

Mutasd meg hova tartozol! – ezzel a szlogennel nyílt meg az Elméleti Orvostudományi Központban az új Semmelweis shop, amelynek termékei novembertől online is elérhetőek. A shop a Semmelweis Brand és Marketing Igazgatóság eddigi tevékenységének első jelentősebb „fizikai” megvalósulása, a szlogen pedig – ami értelmezhető az igazgatóság egyik általános céljaként is –, folytatható lenne úgy is: „és legyél büszke rá”– fogalmaz Horváth Eszter mb. igazgató. Mint hozzáteszi: kiemelt feladatuknak érzik a Semmelweis identitás erősítését mind a hallgatókban, mind a munkatársakban. Éppen azért a bolt kínálatát is úgy állították össze, hogy a hallgatóktól a doktoranduszokon át a professzorokig, egyetemi vezetőkig mindenki megtalálja azt a terméket, ami a leginkább illik hozzá. Az üzlethelyiséget a Semmelweis Kiadó és Multimédia Stúdió üzemelteti, amely az új igazgatóság által tervezett termékek beszerzését is bonyolította. 

A Semmelweis Brand és Marketing Igazgatóság a Szenátus februári döntése értelmében jött létre, mint új, a rektor közvetlen irányítása alá tartozó szervezeti egység. Kiemelt feladatai közé tartozik az egységes egyetemi arculat megtervezése, annak felügyelete. Mint dr. Merkely Béla rektor rámutatott, fontos, hogy az egyetem vizuális megjelenése is méltó legyen a presztízséhez. Ahhoz, hogy ezen a területen is a mai világban elvárható gyorsasággal és hatékonysággal tudjunk reagálni, elengedhetetlen, hogy saját, egyetemi hatáskörben megoldhatók legyenek ezek a feladatok – mutatott rá, utalva arra, hogy a grafikai munkákkal kapcsolatos beszerzések 2014 óta a Nemzeti Kommunikációs Hivatal engedélyeztetési körébe tartozó közbeszerzések. A megbízott igazgatóról elmondta, személyében egy fiatal, elkötelezett grafikust ismert meg, aki képes behozni a kreatív ügynökségi szemléletet erre a területre.

Az EOK-ban található üzletben és a webshopban elérhetők a 250-es jubileumi arculattal ellátott termékek, de megjelenik már két új dizájn is: a klasszikus, ami a jelenlegi egyetemi címer egy letisztított verzióját tartalmazza, valamint a sportos kollekció, ami elsősorban a hallgatókat célozza. Ez utóbbi egy teljesen új irány, amelynek célja, hogy – a nagy nemzetközi egyetemek mintájára – identitást erősítő, komfortos viseletet kínáljanak a hallgatóknak. Az új kollekciók véglegesítése előtt a célcsoportoknál közvéleménykutatást végeztünk, a gyártás során pedig figyeltünk rá, hogy elérhető árú, de prémium minőségű termékek készüljenek – hívta fel a figyelmet az igazgató.

Galéria

6kép

Horváth Eszter formatervező művészként diplomázott, majd grafikus képzettséget is szerzett és az elmúlt években több reklámügynökségnél dolgozott. Az év eleje óta rektori biztosként segítette több folyamatban lévő projekt megvalósítását művészeti, arculati szempontból. Részt vett több, a 250-es jubileumi évhez kötődő reprezentatív ajándéktárgy tervezésében, tavasszal a H-UNCOVER kutatás arculati elemeinek (roll-up, plakátok) tervezésében, valamint a COVID-19 járvánnyal összefüggésben kisebb grafikai munkákkal segítette a tartalomgyártásért felelős Kommunikációs és Rendezvényszervezési Igazgatóság tevékenységét. A Brand és Marketing Igazgatóság megbízott igazgatói posztját augusztus óta tölti be. Mint elmondta, az elmúlt hónapok alatt folyamatosan nyert egyre nagyobb teret az egyetem az életében és érintette meg a Semmelweis polgárság érzése. Ezzel együtt – mint kiemeli – hatalmas segítséget jelent neki dr. Hegedüs Tamás mb. igazgatóhelyettes munkája, aki egykori hallgatóként, HÖK-elnökként, jelenleg pedig munkatársként mélyen és sok szempontból ismeri az egyetemet, kiterjedt személyes kapcsolatrendszerén túl pedig átlátja annak bürokratikus és gazdasági, beszerzési, valamint szabályozási folyamatait is. Muszáj jól ismerned azokat, akiknek tervezel, ezért nagyon szükséges a csapatban az egyetemismeret – mutat rá.

Dr. Hegedüs Tamás, aki igazgatóhelyettesi munkája mellett a Fogpótlástani Klinika orvosa is, hangsúlyozta: az egységes és szerethető arculat is az eszköze fő céljuk elérésének, hogy a Semmelweis brand az egyetemen belül és kívül is tovább erősödjön, hazai és nemzetközi szinten egyaránt. Ez utóbbi, vagyis az elismertség növelése a külföldi hallgatók toborzásában és a rangsorokban való előrelépésben is segítséget jelent. Szeretnénk erősíteni a hallgatói elkötelezettséget is, mivel tapasztalatom szerint jelenleg inkább karhoz, csoporthoz kötődnek az itt tanulók, kevésbé az egyetem egészéhez – mondta.

Az Alumni Igazgatóságtól a Brand és Marketing Igazgatósághoz kerül a teljes egyetemi ajándéktárgy-rendszer, amely a shopban látott termékeken túl is tovább bővül majd. Készülnek új reprezentatív ajándéktárgyak is, amelyeknél nemcsak a szép megjelenés, de a használhatóság, praktikusság is cél lesz. Folyamatban van az arculati kézikönyvek továbbfejlesztése, amelyek során felhasználóbarát csomagok készülnek, egységesen használható sablonokkal.

Szintén az új igazgatósághoz tartozik az egyetemi arculat felügyelete, annak ellenőrzése, hogy az egyetem megjelenése minden szempontból méltó és egységes legyen. Feladatunk, hogy kapacitásunk függvényében minden egyetemről kimenő anyagot véleményezzünk és szívesen segítünk ötletekkel, illetve a tervezéshez szükséges szakemberek ajánlásával, felkeresésével, kreatív folyamatok segítésével. Célunk, hogy mindenki bizalommal fordulhasson hozzánk a kreatív szakmával kapcsolatos kérdéseivel – mondta el Horváth Eszter. A szakember tisztában van azzal, hogy többéves folyamat egy teljesen egységes arculat kialakítása, amelyhez nélkülözhetetlen az együttműködés. Kérjük a szervezeti egységeket, hogy bátran keressenek minket és vegyék igénybe segítségünket – hangsúlyozta.

Dobozi Pálma
Fotó: Kovács Attila – Semmelweis Egyetem

A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs és Rendezvényszervezési Igazgatósága tette közzé.