Kihelyezett ügyfélkapu-regisztrációra volt lehetősége az egyetem dolgozóinak és hallgatóinak az Elméleti Orvostudományi Központban (EOK) az Emberierőforrás-gazdálkodási Főigazgatóság szervezésében. Az ügyintézést több NAV-munkatárs segítette, akik gyorsan, az előre kitöltött nyomtatvánnyal és a megfelelő okmányokkal néhány perc alatt létrehozták a dolgozók személyes ügyfélkapuját. A kezdeményezés célja megkönnyíteni a személyi jövedelemadó-bevallás és egyéb hivatalos ügyek elektronikus úton történő intézését.
2018. március 5-én tartottak először helyszíni ügyfélkapu-regisztrációt, melynek során 87 darab ügyfélkapunyitás történt – mondta dr. Reichert Péter, az Emberierőforrás-gazdálkodási Főigazgatóság (EGFI) főigazgatója. A nagy érdeklődés miatt március 20-án egy újabb regisztrációs alkalmat tartottak az egyetem dolgozói és hallgatói számára, melyen több mint 200 ügyfélkapunyitásra került sor. A kezdeményezés az EGFI-től indult, de a szervezésben részt vett az EOK Tömbigazgatóság és az Egészségügyi Hálózat-irányítási Igazgatóság is. Dr. Reichert Péter hangsúlyozta: kiemelt figyelmet fordítanak a munkatársak és a hallgatók adóügyeinek gördülékeny ügyintézésére, és ennek elérésében kívántak segítséget nyújtani a helyszíni regisztrációval – tette hozzá.
Az ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere, amelynek segítségével a többi között lehetőség van megnézni az szja-bevallási tervezetet, benyújtani az adó- és járulékbevallásokat, személyi azonosító okmányok pótlását igényelni, születéssel, házasságkötéssel, névviseléssel, hagyatékkal kapcsolatos anyakönyvi ügyeket intézni, továbbá betegéletút lekérdezésre, diákhitel igénylésre, lakcímigazolvánnyal kapcsolatos ügyintézésre is lehetősége van az ügyfeleknek.
Kiss-Bódi Bernadett
Fotó (illusztráció): Kovács Attila – Semmelweis Egyetem
A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs Igazgatósága tette közzé.