Második helyezést ért el a Semmelweis Egyetem és az Óbudai Egyetem négytagú csapata a két intézmény által szervezett hackathon bajnokságon. Az egyetemisták Hollandiába utazhattak a vITathon elnevezésű megmérettetésnek köszönhetően, pár napot töltöttek Delftben, ahol a városnézés és kikapcsolódás mellett megnézhettek egy nagyszabású hackathon versenyt, az EIT Health LaunchLab döntőjét. Az úton szerzett élményeikről Pethar Stojanovski és Nidal Chalhoub, az Óbudai Egyetem mérnökinformatikus hallgatói számoltak be.

A hackathon tulajdonképpen egy maratoni hosszúságú kreatív ötletverseny, melynek célja a startup vállalkozások világának gazdagítása. A minimum 24 órás verseny végén a csapatoknak egy, az üzleti világban használatos műfaj szabályai szerint kell prezentálniuk ötletüket és terveiket. A prezentációnak, más néven pitch-nek rövidnek és lényegre törőnek kell lennie. 

Pethar Stojanovski és Nidal Chalhoub egy informatikus hallgatóval és egy egészségügyi területről érkező, Semmelweis Egyetemi hallgatóval versenyzett együtt az egyetemek közös megmérettetésén.  Nidal Chalhoub elmondta, nagyon jól érezték magukat az októberi vITathonon, rendkívül jó volt a szervezés és mentori rendszer. Bár társával, Pethar Stojanovskival arra számítottak, hogy sokkal többet kell majd programozni, az ötletkidolgozás és a gondolati háttér is fontos szerepet kaptak. A hackathon versenyek természetükből fakadóan nagy megpróbáltatást jelentenek, ezért nem árt, ha a versenyzők bírják lelkileg és fizikailag – teszi hozzá a mérnökinformatikus hallgató.

Pethar Stojanovski úgy véli, az utolsó 4-5 órában már mindannyian nagyon kimerültek voltak, de szerencsére a verseny első fele produktívan telt, ami megalapozta a sikert. Az egyetemista hozzátette: annyira megtetszett neki a verseny hangulata, hogy azóta már két hackathonon is volt.

A négytagú csapat a versenyen elért második helyezéséért külföldi utazást nyert. A fiatalok Hollandiába, Delftbe utazhattak, ahol részt vettek egy nagy szabású hackathon, az EIT Health LaunchLab döntőjén és meghallgatták a résztvevő csapatok kidolgozott ötleteit. Mint mondják, érdekes tapasztalás volt számukra összehasonlítani az ottani versenyzők teljesítményét a sajátjukkal.

Pethar Stojanovski és Nidal Chalhoub úgy látja, a versenyszférában egyre nagyobb szerepet kapnak a pitchek, ezért a csapattagoknak felkészültnek kell lenniük. A kétperces prezentációba maximum három dia fér bele, a mondanivalót pedig lényegre törően kell strukturálni ahhoz, hogy meggyőzze a potenciális befektetőket.

Nidal Chalhoub érdekesnek találta, hogy az EIT Health LaunchLab döntőjén is voltak olyan pitchek, ahol a versenyzők még a fő gondolatot sem tudták átadni a közönségnek, és láttak példát arra is, hogy egy csapat messzemenően kiemelkedő ötlete a prezentációjukon bukott el. Petar hozzátette, a sikeres pitch titka három pilléren áll vagy bukik: el kell mondani, hogy mi az ötlet, ki kell térni a megoldásra, és fel kell vázolni a jövőbeni terveket. A két csapattag hangsúlyozta, ehhez a fajta prezentációhoz, már nem elég a jó beszédkészség, szinte színészi tehetség szükségeltetik ahhoz, hogy el tudják adni magukat a versenyzők. Pethar Stojanovski hozzátette, személy szerint ő ezt igazságtalannak érzi, társa pedig megjegyezte, hogy bár a számítástechnika területén tevékenykedő szakemberek személyiségétől távol áll az ilyen típusú megmérettetés, pontosan tudják, hogy a munkaerőpiacon való boldoguláshoz elengedhetetlen megtanulni az önmenedzsmentet.

Végezetül Pethar Stojanovski kiemelte a csapatmunka jelentőségét. Szerinte rengeteget tanultak abból, hogy egy informatikus hallgatóval és egy, a Semmelweis Egyetemről érkező diákkal kellett együttműködniük. Megtapasztalhatták, hogy más területekről érkező emberek hányféleképpen állnak hozzá egy adott problémához.

Forrás és fotó: Egészségügyi Menedzserképző Központ, Lovrity Eszter

A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs Igazgatósága tette közzé.