Lesz olyan, aki két másodperc alatt meggyőzi önöket arról, hogy miért gyönyörű ez a szakma ezen a sok szempontból különleges helyen — köszöntötte az érdeklődőket csaknem telt ház előtt dr. Deák Adrienn dékánhelyettes a Pető András Kar (PAK) nyílt napján. Az előadások mellett az intézmény valamennyi egységébe ellátogathattak az érdeklődő középiskolások, akik információt nyerhettek az alkalmassági vizsga feltételrendszeréről is.
A csaknem 100 érdeklődő közül sokan vidékről érkeztek az eseményre. „Nagyon érdekel a pedagógia és az, hogy miként segíthetnék a rászoruló gyermekeken”— mondta el Tomosi Dorina, debreceni középiskolás hallgató, aki hozzáette, hogy az unokatestvére, aki szintén konduktornak tanul, sok jót mondott a képzésről, és reméli, ő is hasonlóan fog vélekedni, ha sikerül felvételt nyernie.
Mátyásiné Kiss Ágnes, a Pedagógiai Intézet igazgatója a konduktori hivatás bemutatásakor úgy fogalmazott, hogy a konduktív pedagógia „kincs” a konduktor kezében, mellyel a mozgásminták tanításán keresztül elérhető, hogy a sérült saját lehetőségeihez képest önálló életet élhessen. Hozzátette, hogy a másokon való segítés szépsége mellett a szakma mellett szóló egyik legfontosabb érv a kiemelkedő, csaknem 100 százalékos elhelyezkedési arány a diploma megszerzését követően.
Bányainé Bejczi Erika mesteroktató és dr. Deák Adrienn dékánhelyettes bemutatta a képzés sajátosságait, annak gyakorlatorientált módját, valamint a specializációs lehetőségeket. Elmondták, hogy a képzés végére a hallgatók elsajátítják azokat az ismereteket és készségeket, amelyek szükségesek ahhoz, hogy gyermek- és felnőttkorú központi idegrendszeri sérüléssel élőket oktassanak, neveljenek, lássanak el itthon és külföldön egyaránt.
Dr. Balogh Emese, a Tanulmányi és Hallgatói Központ osztályvezetője tájékoztatta a középiskolásokat a felvételi eljárás rendjéről, a felkészítő tanfolyami lehetőségekről, majd egy bemutatófilm segítségével az érdeklődők betekintést nyerhettek az alkalmassági vizsga folyamatába is.
A nyílt napon Dián Fanni, a Hallgatói Önkormányzat elnöke ismertette a szervezet közéleti tevékenységét, a közös programokat, a külföldi gyakorlati lehetőségeket. Az előadások szünetében a felvételi előtt álló középiskolások a gyakorlóterületeket tekinthették meg, ahol megismerkedhettek az egységek sokrétű munkájával.
Vona Zsófia
Fotó: Tatai Balázs – Semmelweis Egyetem
A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs Igazgatósága tette közzé.