A HáziPatika.com 2009. október 12-én a Semmelweis Egyetem Kardiológiai Központjában rendezte meg az „Év Kórháza” kampányindító rendezvényét.

A központ 2008-ban összesített 2. helyezést ért el a szavazáson. A sajtótájékoztatón Kocsis Gábor főszervező mutatta be a 2009-es pályázatot, dr. Merkely Béla pedig beszámolt a tapasztalatokról. Dr. Pilling János, a Magatartástudományi Intézet munkatársa az orvos-beteg kommunikáció fontosságáról tartott izgalmas előadást.

Idén is elindítja a HáziPatika.com az „Év Kórháza” szavazást, melyen minden évben több 10.000 ember nyilvánít véleményt a hazai egészségügyi ellátás színvonaláról. A szavazás honlapja a www.evkorhaza.hu a HáziPatika online magazin egyik aloldalaként jött létre, itt 5 kategóriában lehet szavazni 2009. december 31-ig. Az idei pályázat újdonsága, hogy a szavazás menetét módosították: minden, az interneten leadott szavazatot egy alapdíjas SMS elküldésével is meg kell erősíteni, ami Kocsis Gábor szerint a szavazás tiszta és biztonságos menetét segíti. A főszervező élőben is bemutatta, hogyan is működik a szavazás a honlapon.

A Semmelweis Egyetem Kardiológiai Központja 2008-ban összesített 2. helyezést ért el az Év Kórháza választáson, ezért is tartották itt a sajtótájékoztatót. Dr. Merkely Béla, a központ igazgatója szerint a betegek minél magasabb színvonalú ellátása sokszor emberfeletti igénybevételt jelent. „A nehéz órákért kárpótol a betegektől számtalan csatornán keresztül érkező pozitív visszajelzés – legyen az egy hálás mosoly, vagy levél. Ezen pozitív visszajelzések közé tartozik az „Év kórháza” versenyében elért második helyezés és az ezzel járó jelképes díj. A cím elnyerését követően napokig emlegették a betegek a kitüntetést. Reméljük, hogy munkánkat az egyre nehezebb körülmények közepette is változatlan minőségben tudjuk végezni. Mindemellett élen kívánunk járni a dohányzásmentes környezet kialakításában és néhány munkatársunk valamint a betegek dohányzásról való leszoktatása az egyik fő célunk, melyet az is mutat, hogy a Klinikánk benevezett a „Füstmentes Kórház” programba.” – hangsúlyozta dr. Merkely Béla.

Dr. Pilling János, a Magatartástudományi Intézet szakértője az orvos-beteg kommunikáció fontosságáról tartott rövid előadást. A szakértő kiemelte, hogy a tapasztalatok és a vizsgálatok egyaránt azt mutatják, hogy a betegeknek az egészségügyi ellátással való elégedettségét jelentős mértékben meghatározza a velük való kommunikáció minősége. Felhívta a figyelmet arra, hogy a kommunikációs kapcsolat a beteg és az intézmény között már az orvossal, nővérrel való személyes találkozás előtt elkezdődik.

A kórház honlapja, a telefonközpontos, a portás, az adminisztrátorok kommunikációs stílusa, az intézményi tájékoztató táblák egyaránt befolyásolják egy kórház megítélését. Az orvos kommunikációja a gyógyulás szempontjából is alapvető. Egy felmérés szerint pl. a gyermekorvosi konzultációval elégedetlen szülők 83%-a nem tartotta be az orvos – szakmailag helytálló – előírásait. Az együttműködés számos módszerrel javítható. Egy vizsgálat szerint például már kétórányi kommunikációs képzés is kimutathatóan javítja a képzésen részt vett orvosok betegeinek elégedettségét, együttműködési készségét, és ezek által mérhetően növeli a kezelés eredményességét.