Semmelweis Egyetem honlap |
Semmelweis Egyetem újság |
2006/4. szám |
Előző cikk |
Következő cikk
|
Semmelweis Egyetem · VII. évfolyam 4. szám · 2006. április 11. |
|
![]() |
Amikor tíz éve elkezdődött a távközlési rekonstrukció egyetemünkön, még a szomszédos épületbe sem lehetett ingyenesen és korlátlan ideig telefonálni, a távolabbi telephelyekről nem is beszélve. Azóta már, a felgyorsult fejlesztésnek köszönhetően, sokat egyszerűsödött a kapcsolatteremtés. Hol tartunk most és mi várható? Erről kérdeztük az Informatikai Központhoz tartozó Távközlési Osztály vezetőjét, Kunszabó Gergelyt. – Jelenleg az egyetem területének 80%-át fedi le a korszerű hálózat: 5 ezer mellékállomással, több mint 6 ezer aktív PIN-kóddal működik a vezetékes homogén digitális távközlési rendszerünk. A hiányzó 20%-ba tartoznak a nagyon kicsi telephelyek – amilyen például a Diószegi Sámuel utcában lévő is –, ezek gazdaságosan nem integrálhatók a hálózatba. De nincs még bekapcsolva a négyjegyű rendszerbe a 2000-ben az egyetemhez kapcsolódó két új kar, az EFK és a TF sem – vázolja a helyzetet az osztályvezető. – Ez a négyjegyű vezetékes rendszerünk direkt kapcsolatban van az NIIFI (Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Program Iroda) országos telefonhálózatával. Ennek köszönhetően 5 ezer egyetemi mellékállomásról díjmentesen érhető el 60 magyar oktatási, felsőoktatási, kutatási, fejlesztési és közgyűjteményi intézmény is. Rekonstrukciós teendőinkben nagyon léptünk előre tavaly a Kútvölgyi Klinikai Tömb korszerűsítésével. Az egész tömb távközlési rendszerét felújítottuk: a hálózatot, a telefonközpontot, a végberendezéseket, stb. Kiváltott személyhívók – Időközben a vezetékes mellékállomások mobiltelefonokkal egészültek ki, jócskán könnyítve ezzel a dolgozók kommunikálását. – Igen, az ország egész területén ingyenes, pontosabban percdíj-mentes a telefonálás az egyetem mobiltelefonjai és vezetékes mellékállomásai között. Ezzel a mobilrendszerrel kiválthattuk az elavult (nem globalizálható), ráadásul nagyon gazdaságtalan orvoshívó-rendszereket – az elöregedett csipogók szervizelése sokba került, az újak pedig drágák –, és korszerűen megoldhattuk minden operatív és sürgősségi munkakörben dolgozó 24 órás elérhetőségét. – Hányan használják ezt a fajta kedvezmény mobiltelefon-konstrukciót? – Körülbelül kétezren (az egyéni, dolgozói konstrukcióval együtt 2500-an), és mivel az újabb igény már nem számottevő, úgy tűnik, hogy ez a szám nagyjából lefedi az egyetem pillanatnyi szükségletét. A mobiltelefonok színvonalas és biztonságos ellátása érdekében, kezdeményezésünkre, a mobil szolgáltató bázisállomást létesített a Külső Klinikai Telepen. Ezáltal az említett körzetben az épületeken belül is megszűnik az eddig gondot okozó térerő-probléma. Hasonló céllal, indítványunkra – a szolgáltató által finanszírozott kis teljesítményű rádióadó-sugárzás (ún. mikrocellák) beiktatásával – nemsokára zavartalan lesz a mobiltelefon-használat a NET toronyépületében is. Megemlíteném még, hogy a mostanában módosuló keretszerződés alapján az úgynevezett dolgozói konstrukció – amely az egyetemi belső ingyenes kedvezményektől független, de a publikus díjcsomagoknál kedvezőbb – rövidesen elérhetővé válik a hallgatók számára is. Ám ehhez még tisztázni kell, hogy a diákokért melyik szervezeti egységek vállalják a szolgáltató által kikötött kezességet. – Mik a további tervek? Szóba került már, hogy vannak még fehér foltok a távközlési rendszerben. – Folytatjuk a kollégiumok bekapcsolását a négyjegyű egyetemi rendszerbe. A Balassa és a Korányi után, reményeink szerint, idén először a Markusovszky kollégistái is élvezhetik majd az összes ingyenes szolgáltatást. Szeretnénk négyjegyű kapcsolattal ellátni az Apáthy Kollégiumot is. Az EFK-val az informatikai összeköttetés már megvalósult, a távközlési összeköttetés megteremtése viszont még a jövő feladata. Emellett, a belső kommunikációs igények nyomán, számos, kevésbé látványos fejlesztés folyik. Jelenleg miénk az ország egyik legnagyobb magántelefon hálózata, amely szinte egy kisebb város távközlési rendszerének felel meg. Ennek fenntartására, fejlesztésére, bővítésére folyamatosan költeni kell. Telített például a NET, a Hőgyes, és a Puskin Tömb hálózata. Lehet, hogy később a vezetékes telefonálás, a mobilhoz képest, háttérbe szorul majd, de jelenleg ez az alapkommunikációs rendszerünk. Az egyetem minden funkciójához és majdnem minden dolgozójához, hallgatójához elér – mindezt mobillal megvalósítani anyagi és fizikai képtelenség lenne –, tehát továbbra is az első helyen szerepel ennek korszerűsítése és a szolgáltatás színvonalának növelése. A tavalyi negyedik negyedévben aktualizáltuk a vezetékes távközlési szerződéseinket, a lehető legnagyobb kedvezmények elérése érdekében. Folyamatosan rajta tartjuk a szemünket a piacon, és az egyetemi sajátosságokra figyelve törekszünk a lehető legolcsóbb távközlési megoldásokra. Kedvezményes internet – Sőt, amint hírlik: újabb előnyös lehetőséggel bővítették a kedvezmények körét. Beszélne erről is? – Találtunk egy olyan szolgáltatót, amely a T-Com, az Invitel és a Hungarotel szolgáltatási területekre (tehát gyakorlatilag az egész országban) egyaránt azonos, rendkívül kedvezményes és visszavonásig garantált árakon kínál az egyetemi dolgozóknak és hallgatóknak ADSL vagy T-Kábelnet alapú, szélessávú internet-hozzáférést, korlátlan letöltéssel. Nincs bekötési díj, csak havidíj, egy éves hűségnyilatkozattal. Akiknek már van otthon az említett internetek közül valamelyik, azok is csatlakozhatnak az egyetemi flottakedvezményhez, de csak a korábban vállalt hűségnyilatkozatuk lejárta után. Ennél az új konstrukciónál az egyetemre csupán annyi kötelezettség hárul, hogy évente igazolja az internetet kérelmező dolgozó vagy hallgató jogviszonyát, de anyagi és erkölcsi kötelességet nem kell vállalnia a felhasználó esetleg elmaradó számlafizetése, illetve szerződésszegése miatt. Tolnai Kata – Tóth Andrea |
Semmelweis Egyetem honlap |
Semmelweis Egyetem újság |
2006/4. szám |
Előző cikk |
Következő cikk
|