Semmelweis Egyetem honlap | Semmelweis Egyetem újság | 2006/1. szám | Előző cikk | Következő cikk
Semmelweis Egyetem · VII. évfolyam 1. szám · 2006. február 17.

Verseny a közérthető tudományért

blank
blank
20060108.jpg
Sallai Krisztina Katalin

Esszéíró és kommunikációs versenyre hívta tavaly tavasszal egyetemünk doktorandusz hallgatóit a Doktori Iskola és a British Council. A pályázóknak nyolcszáz szavas esszében kellett összefoglalniuk a kutatási témájukat – úgy, hogy laikusok is megérthessék azt.

A 23 beérkezett pályamunka közül tíz jutott tovább; ezek a pályázók május elején nyolc perces előadásokat tartottak tudományos munkájukról. A beszámolókat Sir George Radda, az Oxford University professzorának egyetemünkön tartott előadássorozata részeként hallgathatták meg az érdeklődők. A verseny második és harmadik helyezettjét, az oxfordi professzor felajánlásának köszönhetően, ösztöndíj-pénzzel, a győztest pedig kéthetes angliai tanulmányi út finanszírozásával jutalmazták.

A verseny nyertese Sallai Krisztina Katalin harmadéves PhD hallgató lett. A fiatal kutató az ELTE-n végzett biológusként, jelenleg pedig egyetemünk Központi Immunológiai Laboratóriumában kutat dr. Gergely Péter témavezető irányításával. Témája: a trombózis kockázata SLE-s betegek körében.

Angliai tanulmányútjáról hazatérve Sallai Krisztina minden doktorandusz hallgatónak jó szívvel ajánlja az ilyen versenyen való részvételt. „Ezalatt a két hét alatt három labor munkájával ismerkedtem meg. Először egy biokémiai laboratóriumban jártam Leedsben, majd a Sheffieldi Egyetem kórházának hematológia laboratóriumába látogattam el. Végül a londoni St. Thomas’ Hospitalban voltam Graham Hughes professzor vendége. Ez utóbbi találkozás különösen nagy hatással volt rám. Mindezeken kívül természetesen szabadidős programokra is jutott idő, amelyek nagyon emlékezetessé tették számomra az utat. Az értékes díjazáson felül azért is ajánlom minden PhD hallgatónak, hogy éljen az ilyen lehetőségekkel, mert maga a verseny is nagyon jó hangulatú volt. Talán éppen a laikusoknak is közérthető nyelvezetük miatt keltettek a beszámolók olyan benyomást, mintha mi, hallgatók kötöttségektől mentesen beszélnénk egymásnak saját kutatómunkánkról. Nem utolsósorban, maga a feladat is izgalmas volt, hiszen ezúttal más szemszögből kellett megközelíteni azt a területet, amellyel nap mint nap foglalkozunk.”

K.B.

 
Semmelweis Egyetem honlap | Semmelweis Egyetem újság | 2006/1. szám | Előző cikk | Következő cikk