Semmelweis Egyetem honlap | Semmelweis Egyetem újság | 2005/8. szám | Előző cikk | Következő cikk
Semmelweis Egyetem · VI. évfolyam 8. szám · 2005. június 13.

Irány: a doktori iskola

blank
blank
20050825.jpg
Murányi Eleonóra

Mi is kell ahhoz, hogy valaki a doktori iskolát választhassa? Feltételek megléte. Ez ebben az esetben azt jelenti, hogy valaki elhivatottságot érez, az átlagnál sokkal jobban érdeklődik valami iránt. Ha ehhez hozzá vesszük azt, hogy az egyetemen eltöltött évek alatt tanulmányaiban jó eredményeket ér el, illetve egy bizonyos tudománnyal mélyrehatóbban is foglalkozik, akkor bárkinek lehet, sőt kell, hogy legyen önbizalma a doktori iskolához.

Dr. Hamar Pál egyetemi docens büszkén vallhatja: az idén is van olyan tanítványa, aki az elmúlt három év szorgalmas munkájának köszönhetően elnyerte a Semmelweis Egyetem Kiváló Diákköröse címet. A kitüntetés tulajdonosa, Murányi Eleonóra, akit 2000 őszén vettek fel az egyetem testnevelő tanári szakára. Nevelőtanára, korábban tornaedzője, másodévesként karolta fel, s társszerzőként hamarosan be is vonta a tudományos munkába.

Hősünk remek háttérrel indult. Szülei nemcsak példás családi életet élő felnőttekként, de sportemberként is példaképeivé váltak. Édesanyja tornász versenyző, édesapja futballista volt, így nem csoda, ha Nóra hamar úgy érezte: a sport ugyanolyan része az életüknek, mint az evés és az alvás. Az általános iskolában tornázott és kézilabdázott, de szinte minden sportágban részt vett, sőt dobogós lett a megyei diákolimpiákon.

Egyetemistaként – a TFSE színeiben – már többszörös bajnok a felnőtt országos II. osztályú tornászbajnokságon, és 2003-tól mostanáig „mesterhármast” ért el az Országos Egyetemi-Főiskolai Tornász Csapatbajnokságon. Közben a kézilabdát sem hanyagolta el, az új évezred első négy évében meghatározó embere volt az NB I/B-ben erős középcsapatnak számító Fonyódi SE-ben.

A sport nála valóban az élet része. TF-es hallgatóként nem csak a sportpályán tűnt ki, de hamar megmutatta, hogy a sporttal elméletben is magas színvonalon tud foglalkozni. Témavezető tanára segítségével megismételt egy 15 évvel ezelőtti felmérést, amelyben az általános iskolás fiútanulók testnevelés iránti fogékonyságát, érdeklődését vizsgálták. A továbbiakban még nyolc önálló munkát készített, amelyekkel jelentős elismeréseket söpört be az intézményi, az országos, sőt a nemzetközi TDK-konferenciákon. Ötször szerzett első és második helyezést, de büszkélkedhet „bronzéremmel” és különdíjjal is!

Idén diplomázott, de igazi sportemberként nem akar „visszavonulni”, inkább még magasabbra teszi a lécet. A doktori iskolát célozza meg, és miután remek az előadói készsége, példás a szorgalma és az akaratereje, borítékolhatjuk: ezúttal sem vall majd kudarcot. Témát is választott már, a testnevelés tantárgy pedagógiai kérdéseivel foglalkozna szívesen. El szeretné érni, hogy az iskolai testnevelő tanárok valóban megkedveltessék a kisdiákokkal a sportolást. Vallja: az egészségesebb jövő érdekében szinte mindennél fontosabb, hogy a gyerekek olyan mozgásanyagot sajátítsanak el, amely nem csak mozgáskultúrájukat fejleszti, de kialakítja bennük a rendszeres sportolás iránti mindennapos igényt is.

-oren-

 
Semmelweis Egyetem honlap | Semmelweis Egyetem újság | 2005/8. szám | Előző cikk | Következő cikk