Semmelweis Egyetem honlap |
Semmelweis Egyetem újság |
2005/4. szám |
Előző cikk |
Következő cikk
|
Semmelweis Egyetem · VI. évfolyam 4. szám · 2005. március 25. |
|
![]() |
Egyetemünk stratégiai fejlesztési céljainak megvalósításához elengedhetetlen az informatikai rendszerek fejlesztése. Korábbi számunkban bemutattuk a már működő fejlesztést: az Elektronikus Egyetemi Tanácsot. Ezúttal a Hallgatói Levelező Rendszerben (HLR) rejlő lehetőségeket ismertetjük annak fő adminisztrátora, Mátyási Csaba segítségével. A szóban forgó levelező rendszer – amely az Informatikai szolgáltatásfejlesztési program legelső megvalósult projektjeinek egyike – egyfajta leegyszerűsítése annak a csomagnak (Oracle Collaboration Suite – OCS), melyet az egyetem megvásárolt. A HLR 2003. szeptember 1-től működik, és a 2003/04-es tanévtől minden magyar nyelven tanuló, nappali tagozatos hallgató kap egy e-mail címet, amely tartalmazza a nevét, a tanulmányai megkezdésének évét és egy 20 Mbyte tárhelyet biztosító postafiókot. A levelesláda elérhető webes felületen böngészőprogrammal vagy tetszőleges levelezőprogrammal (Outlook, Pegasus Mail stb.). A belépő azonosítókat és a jelszavakat tartalmazó leveleket – akik ezt még nem tették meg – személyazonosságuk igazolása után átvehetik a Dékáni Hivatalokban (ÁOK, FOK, GYTK), az EFK Tanulmányi Osztályán, valamint a TSK HÖK irodájában. A rendszer a hallgatóknak nem csupán a levelezés, hanem a FOL és a naptár használata miatt is előnyös. E-mail cím élethosszig A levelező rendszer – külföldi egyetemek mintájára – a diákok tanintézményükhöz való kötődését próbálja erősíteni, így az élethosszig tartó e-mail címek igazi előnye a diplomázás után érvényesül leginkább, amikor az egykori tanulókat, évfolyamtársakat próbálja valaki utolérni. Ez persze csak akkor lehetséges, ha a másik fél is akarja azt, hogy elérhető maradjon, mivel az egyetem, érthető okokból, csak a hallgatói jogviszony fennállása alatt tud tárhelyet is biztosítani. A végzés után meg kell majd adni egy másik e-mail címet, amire a rendszer automatikusan továbbítja az egyetemi címre érkezett leveleket. Amennyiben a hallgatók az egyetemmel kapcsolatos hivatalos ügyeiket e-mailen keresztül kívánják intézni, szem előtt kell tartaniuk azt, hogy a hivatalok dolgozói csak az egyetemi címről érkező leveleket fogadják el hivatalosnak. Naptár Az OCS másik fontos pillére a naptár. Ennek legfontosabb jellemzője, hogy a felhasználó különböző jogokkal felruházhat másokat, és így ők betekintést nyerhetnek a bejegyzésekbe. Mód van különböző közös programok megszervezésére: egyszerűbben, közvetlenül a felhasználók naptárjaiban létrehozott meghívók elhelyezése révén. Ha a felhasználó hajlandó rendszeresen vezetni saját naptárát, azzal egyrészt saját magának is képes ütemezni az elvégzendő feladatokat, másrészt a rendszer segítségével, a többi felhasználóval (csoporttársak, betűtársak, évfolyamtársak stb.) közös programokat tud egyszerűen szervezni. FOL-fájlkezelés A harmadik pillér a FOL nevet viseli, és részben kapcsolódik az előző kettőhöz. Mindkét említett alkalmazás megfelelő mértékű tárhely biztosításakor működik jól. A FOL (Files Online) egy grafikus fájlkezelő modul, mely megteremti a hallgatói csoportmunka alapfeltételeit. Segítségével előadásvázlatok, képek, tematikák, tételsorok, puskák tehetők közzé az adott csoporton belül. A hallgatók tetszés szerint csatlakozhatnak valamely rendszeresen használt könyvtárhoz, akár egyszerre többhöz is. A közeli tervek között szerepel továbbá, az egyes oktatási intézetek vezetőivel történő előzetes egyeztetések után, az intézet által oktatott tárgyhoz kapcsolódó oktatási anyagok rendszerbe történő feltöltése is. A hallgatói kódok átvételi aránya jelenleg csak valamivel több, mint 60 %. Az egyetemi fejlesztésekkel természetesen a diákok munkáját igyekeznek megkönnyíteni, ezért érdemes figyelemmel kísérni és alkalmazni az adódó lehetőségeket, hiszen a fejlesztéshez fejlődőképes partnerekre is szükség van. Petkovics Margit |
Semmelweis Egyetem honlap |
Semmelweis Egyetem újság |
2005/4. szám |
Előző cikk |
Következő cikk
|