|
Semmelweis Egyetem honlap |
Semmelweis Egyetem �js�g |
2004/14. sz�m |
El�z� cikk |
K�vetkez� cikk
|
| Semmelweis Egyetem · V. ďż˝vfolyam 14. szďż˝m · 2004. november 26. |
| A tudom�ny cs�dje |
|
Zsuzsanna mindig is imďż˝dta a matematikďż˝t. ďż˝s ďż˝ltalďż˝ban a tudomďż˝nyokat. Feltďż˝tel nďż˝lkďż˝l hitt abban, hogy a vilďż˝g megismerďż˝sďż˝nek eme mďż˝dszere a lehetďż˝ legjobb, csodďż˝lta a tiszta logikďż˝t, az okozati ďż˝sszefďż˝ggďż˝sek lďż˝ncolatďż˝t, a kďż˝sďż˝rleti eredmďż˝nyeket ďż˝s az elmďż˝leti levezetďż˝seket egyarďż˝nt. Aztďż˝n nďż˝hďż˝ny hďż˝napja rďż˝jďż˝tt, hogy mďż˝r a legelsďż˝ megtanult szďż˝mtanpďż˝lda sem igaz. Mert ugyan 1+1=2, de kiderďż˝lt, hogy 1 mďż˝gis tďż˝bb mint 2. Pithagoras, Bďż˝lyai, Fermat tďż˝teleit alapjaiban rengette meg Jenci, Karcsi ďż˝s Gďż˝bor – bďż˝r a hďż˝rom magyar fiatalember nem fog ezďż˝rt a teljesďż˝tmďż˝ny��rt bekerďż˝lni a tudomďż˝nytďż˝rtďż˝netbe. Jenci volt Zsuzsa barďż˝tja nďż˝gy ďż˝ven keresztďż˝l, egďż˝szen addig, amďż˝g egy „kiďż˝llhatatlan, szďż˝ke, buta fruska” – ezek Zsuzsa jelzďż˝i –, el nem csavarta a fiďż˝ fejďż˝t. ďż˝m nďż˝hďż˝ny magďż˝nyos, „szingli” hďż˝nap utďż˝n megjelent a szomorkodďż˝ lďż˝ny ďż˝letďż˝ben Karcsi, majd egy hďż˝tre rďż˝ Gďż˝bor. Ez kicsit meredek, de neked van igazad! – vďż˝lemďż˝nyezte a kialakult helyzetet Zsuzsa barďż˝tnďż˝je, akit az irigysďż˝g mardosott: kďż˝t fiďż˝, lehet ďż˝ket vďż˝ltogatni, mindig azzal lehet tďż˝lteni az idďż˝t, akivel az embernek kedve van! Rďż˝adďż˝sul Zsuzsa nem hazudďż˝s tďż˝pus, mindkďż˝t fiďż˝nak mesďż˝lt a mďż˝sikrďż˝l, nem akarja becsapni ďż˝ket – a srďż˝cok viszont ďż˝pp ettďż˝l kaptak vďż˝rszemet, s mďż˝g lelkesebben udvarolnak. Zsuzsanna mďż˝gis szďż˝vesen lecserďż˝lnďż˝ a kettďż˝t egyre. Mert egy fiďż˝ tďż˝bb mint kettďż˝ – ďż˝llďż˝tja. De mit tud egy, amit kettďż˝ nem kďż˝pes nyďż˝jtani? Pďż˝ldďż˝ul egy mosolyt. Egy ďż˝rtďż˝kes, a lďż˝nyszďż˝vnek oly kedves mosolyt. Mert ha kďż˝t fiďż˝ mosolyog, akkor az csak az arcizmok jďż˝tďż˝ka, nincs jelentďż˝se. Ezzel szemben, amikor a Kedves megszokott mosolya jelenik meg az arcon, akkor kisďż˝t a nap, madarak csivitelnek... Ugyanez igaz az ďż˝rintďż˝sekre, simogatďż˝sokra is. Mďż˝g egy idegen masszďż˝r ďż˝rintďż˝se is kellemes – mďż˝gse lehet hasonlďż˝tani az egyďż˝bkďż˝nt ďż˝gyetlen kezďż˝ Kedves simogatďż˝sďż˝hoz. ďż˝s bďż˝rmilyen szďż˝p lehet valakinek a szeme, egy idďż˝ben csak egy olyan szempďż˝r lďż˝tezhet, amelybe az ember lďż˝nya belemerďż˝l, amelyet ďż˝gy lehet bďż˝mulni hosszasan, mintha a csillagokat nďż˝znďż˝nk... – Kďż˝zhelyes, ďż˝rzelgďż˝s lďż˝nyregďż˝ny! – vďż˝rďż˝sďż˝dďż˝tt el a felsorolďż˝st abbahagyva Zsuzsa, majd egyszerďż˝en zďż˝rta le az „egy tďż˝bb mint kettďż˝” tďż˝tel magyarďż˝zďż˝sďż˝t: – De ez van. A teolďż˝gusok persze csak helyeslďż˝en bďż˝logatnďż˝nak erre: igen, a Teremtďż˝ monogďż˝mnak alkotta meg az embert. De az evolďż˝ciďż˝val foglalkozďż˝ szakďż˝rtďż˝k sem csodďż˝lkoznďż˝nak Zsuzsďż˝n: szerintďż˝k gďż˝njeinkben hordozzuk, hogy egy tďż˝rshoz ragaszkodjunk, ugyanis ez volt az egyetlen lehetďż˝sďż˝g a mďż˝ltban, hogy az ďż˝vekig nďż˝vekedďż˝ ďż˝sembergyermek biztonsďż˝gban, kďż˝t szďż˝lďż˝ tďż˝mogatďż˝sďż˝val nďż˝jďż˝n fel. A tďż˝rsadalomkutatďż˝k pedig mďż˝g azt is hozzďż˝tennďż˝k, hogy ne feledkezzďż˝nk meg a tanult viselkedďż˝smintďż˝krďż˝l: olyan vilďż˝gban ďż˝lďż˝nk, ahol mďż˝r gyermekkorunktďż˝l kezdve a nagybetďż˝s Szerelemrďż˝l, ďż˝s a nagy ďż˝-rďż˝l hallunk. Csoda, hogy ennyire vďż˝gyunk rďż˝? De Zsuzsannďż˝t mďż˝r nem ďż˝rdeklik a tudomďż˝nyos fejtegetďż˝sek, nem akarja eldďż˝nteni, a kutatďż˝knak igazuk van-e. Egyszerďż˝en csak tďż˝rsat akar. Egyet. Mindenďż˝ron. Kďż˝rďż˝ssy ďż˝gnes |
|
Semmelweis Egyetem honlap |
Semmelweis Egyetem �js�g |
2004/14. sz�m |
El�z� cikk |
K�vetkez� cikk
|