|
Semmelweis Egyetem honlap |
Semmelweis Egyetem �js�g |
2004/14. sz�m |
El�z� cikk |
K�vetkez� cikk
|
| Semmelweis Egyetem · V. ďż˝vfolyam 14. szďż˝m · 2004. november 26. |
| A testnevel�s tant�rgy oszt�lyozatlans�g�r�l |
|
Dr. habil Nyerges Mihďż˝ly e. docens, a Testnevelďż˝si ďż˝s Sporttudomďż˝nyi Kar (TF) dďż˝kďż˝nja november 4-ďż˝n sajtďż˝tďż˝jďż˝koztatďż˝n ismertette a kar ďż˝llďż˝spontjďż˝t Magyar Bďż˝lint oktatďż˝si miniszternek az iskolai testnevelďż˝s osztďż˝lyzďż˝sďż˝rďż˝l a Nap TV-ben oktďż˝ber 26-ďż˝n tett bejelentďż˝sďż˝vel kapcsolatban. A dďż˝kďż˝n a sajtďż˝ nyilvďż˝nossďż˝ga elďż˝tt annak az intďż˝zmďż˝nynek vezetďż˝jekďż˝nt nyilatkozott, amelyik 1925 ďż˝ta letďż˝temďż˝nyese, vezetďż˝ ereje a testnevelďż˝s oktatďż˝sďż˝nak, mely intďż˝zmďż˝ny napi tevďż˝kenysďż˝gďż˝ben egyesďż˝ti e kďż˝rdďż˝skďż˝r elmďż˝leti ďż˝s gyakorlati tartalmďż˝t, melynek magasan kďż˝pzett tanďż˝ri ďż˝s oktatďż˝i karďż˝t a miniszteri elďż˝terjesztďż˝s valďż˝sďż˝ggal megfosztja szakmai illetďż˝kessďż˝gďż˝tďż˝l. Mint hallottuk, Magyarorszďż˝gon 1868 ďż˝ta, Eurďż˝pďż˝ban elsďż˝kďż˝nt, tďż˝rvďż˝nyileg kďż˝telezďż˝ a testnevelďż˝s. Az 1890-es ďż˝vektďż˝l ďż˝ta pedig tanterv, tehďż˝t kďż˝vetelmďż˝nyrendszer alapjďż˝n osztďż˝lyozďż˝si kďż˝telezettsďż˝g mellett tanďż˝tjďż˝k, a bemutatott gyakorlatok alapjďż˝n, figyelembe vďż˝ve a tanulďż˝ tanďż˝sďż˝tott szorgalmďż˝t is. Most az OM az osztďż˝lyzďż˝s elhagyďż˝sďż˝ra tďż˝rekszik. Ebben az esetben pedig ďż˝rtelemszerďż˝en megszďż˝nik a tantďż˝rgy kďż˝vetelmďż˝ny jellege is. Ez pedig egďż˝sz egyszerďż˝en pedagďż˝giai szakszerďż˝tlensďż˝g! Fďż˝l a tanulďż˝ a testnevelďż˝s osztďż˝lyzďż˝sďż˝tďż˝l? Csak a testnevelďż˝s osztďż˝lyzďż˝sďż˝tďż˝l? A tďż˝bbi tďż˝rgyďż˝tďż˝l nem? Mikďż˝ppen magyarďż˝zhatďż˝ akkor, hogy amďż˝g a kďż˝miďż˝nak 3,61, a fizikďż˝nak 3,69, a matematikďż˝nak 3,65 a tantďż˝rgyi ďż˝tlaga orszďż˝gosan, addig a testnevelďż˝sďż˝ 4 fďż˝lďż˝tt van. A kar tďż˝bbi vezetďż˝je is elmondta vďż˝lemďż˝nyďż˝t. Dr. Kovďż˝cs Etele egyetemi docens, dďż˝kďż˝n-helyettes: „szomorďż˝ak, csalďż˝dottak, ugyanakkor felhďż˝borodottak vagyunk a hďż˝r hallatďż˝n, mert leďż˝rtďż˝keli a testnevelďż˝ tanďż˝ri pďż˝lyďż˝t, semmivďż˝ teszi a testnevelďż˝st, mint tantďż˝rgyat. A miniszter azt ďż˝llďż˝tja, hogy nincs a testnevelďż˝s mďż˝gďż˝tt tanulďż˝si folyamat. Ez nem igaz. A testnevelďż˝s a cselekvďż˝skultďż˝ra ďż˝s az egďż˝szsďż˝gkultďż˝ra tantďż˝rgya. A tďż˝rsadalmi felkďż˝szďż˝tďż˝sben ďż˝s felkďż˝szďż˝lďż˝sben – mely egyidejďż˝leg ďż˝letprogramot is jelent – ismeretekre van szďż˝ksďż˝g. Ezeknek az ismereteknek az elsajďż˝tďż˝tďż˝sa biztosďż˝tja a mozgďż˝sformďż˝k, mozgďż˝smďż˝veltsďż˝g elsajďż˝tďż˝tďż˝sďż˝t. A tďż˝bbi kďż˝zt ezďż˝rt is szďż˝ksďż˝g van a testnevelďż˝snek tantďż˝rgykďż˝nt valďż˝ kezelďż˝sďż˝re ďż˝s az osztďż˝lyozďż˝s megtartďż˝sďż˝ra”. Dr. Radďż˝k Zsolt egyetemi tanďż˝r, dďż˝kďż˝n-helyettes arrďż˝l szďż˝lt, hogy minden oktatott tantďż˝rgyban fontos a megmďż˝rettetďż˝s, a testnevelďż˝sben is. Elhagyďż˝sa ellentďż˝tes a tďż˝rsadalmi ďż˝let kďż˝vetelmďż˝nyeivel, az ďż˝let minďż˝sďż˝gďż˝vel, hiszen a testnevelďż˝s vetheti meg az alapjďż˝t a kďż˝sďż˝bbi felnďż˝tt rendszeres testedzďż˝sďż˝nek – hangsďż˝lyozta. Vďż˝gezetďż˝l pedig egy kďż˝vetendďż˝ pďż˝lda Kanadďż˝bďż˝l: a 13. ďż˝letďż˝vig naponta van az iskolďż˝kban testnevelďż˝s! Mocsai Lajos mestertanďż˝r, menedzserigazgatďż˝ nďż˝gy gyermekďż˝nek kďż˝lďż˝nbďż˝zďż˝ orszďż˝gbeli iskolai pďż˝lyafutďż˝sďż˝n keresztďż˝l kďż˝zelďż˝tette meg a kďż˝rdďż˝st. Angliďż˝ban napi foglalkozďż˝s szintjďż˝n van testnevelďż˝s ďż˝s sport, ami mindenki szďż˝mďż˝ra (!) kďż˝telezďż˝ ďż˝rettsďż˝gi tantďż˝rgy. Nďż˝metorszďż˝gban ugyan ďż˝lvezeti sportkďż˝nt kezelik a napi testedzďż˝st, de megtartďż˝sďż˝t igen szigorďż˝an veszik. Ismer olyan statisztikďż˝t, mely szerint azokban az iskolďż˝kban ahol naponta van testnevelďż˝s, egy osztďż˝lyzattal, egy egďż˝sz jeggyel jobb a tanulmďż˝nyi ďż˝tlag, mint a tďż˝bbi iskolďż˝kban. Dr. Pavlik Gďż˝bor egyetemi tanďż˝r az orvos szemďż˝vel fejtette ki vďż˝lemďż˝nyďż˝t. ďż˝ is hivatkozott a mozgďż˝sszegďż˝ny ďż˝letmďż˝d okozta betegsďż˝gcsoportok nďż˝vekvďż˝ szďż˝mďż˝ra, tovďż˝bbďż˝, hogy vannak olyan edzettsďż˝gi ďż˝s ďż˝llďż˝kďż˝pessďż˝gi szintek, melyeket csak gyermek- ďż˝s serdďż˝lďż˝korban lehet kedvezďż˝ szinten elďż˝rni, mďż˝ghozzďż˝ a testnevelďż˝s tantďż˝rgykďż˝nt valďż˝ oktatďż˝sďż˝val. Termďż˝szetesen mďż˝soknak is volt vďż˝lemďż˝nyďż˝k a tďż˝rgykďż˝rt illetďż˝en. Jakabhďż˝zy Lďż˝szlďż˝ szerint a testnevelďż˝si ďż˝rďż˝n alapozhatďż˝ meg a felnďż˝ttkori napi egy ďż˝ra sportolďż˝s az egďż˝szsďż˝gďż˝rt kďż˝vďż˝nalma. Hamar Pďż˝l ďż˝rthetetlennek ďż˝s szakszerďż˝tlennek tartja a testnevelďż˝s ilyen szerďż˝ kiemelďż˝sďż˝t a tanterv egysďż˝ges egďż˝szďż˝bďż˝l. Szerinte a tďż˝rgy osztďż˝lyzďż˝sďż˝nak eltďż˝rlďż˝se nem szakmai szempont. A kar nyďż˝lt levďż˝lben fordult Magyar Bďż˝lint oktatďż˝si miniszterhez, mellďż˝ a Magyar Testnevelďż˝ Tanďż˝rok Orszďż˝gos Egyesďż˝letďż˝nek elnďż˝ke, Istvďż˝nfi Csaba, ďż˝nodi Szabolcs alelnďż˝k ďż˝s Varga Andrďż˝s elnďż˝ksďż˝gi tag „Szakmai Hďż˝ttďż˝ranyag”-gal ellďż˝tott „Tiltakozďż˝s”-t szerkesztett, Szlatďż˝nyi Gyďż˝rgy, a Magyar Diďż˝ksport Szďż˝vetsďż˝g elnďż˝ke pedig tďż˝mogatďż˝ levelet mellďż˝kelt. A kďż˝rdďż˝s nincs lezďż˝rva. Tďż˝rsadalmi fontossďż˝gďż˝ra valďż˝ tekintettel a kďż˝sďż˝bbi fejlemďż˝nyekrďż˝l tďż˝jďż˝koztatjuk olvasďż˝inkat. Ke |
|
Semmelweis Egyetem honlap |
Semmelweis Egyetem �js�g |
2004/14. sz�m |
El�z� cikk |
K�vetkez� cikk
|