Tananyagok:
Ecsedy – Vakság vezető okai a hátsó szegmentumban
Fluorescein angiográfia és optikai koherencia tomográfia a szemészetben
Holló – Glaucoma -Szemészet tankönyv
Imre – A kötőhártya betegségei, a vörös szem differenciál diagnosztikája
Kóthy – Szemészeti gyógyszertan
Récsán – Hirtelen látásromlások
Szepessy Zsuzsanna – Uveitisek tünetei és kezelése
Vörös szem differenciál diagnosztikája
Gyakorlati anyagok:
A gyakorlatilag anyagok a Moodle rendszerben érhetők el.
Tantárgyleírás Magyarul: FOKVSZE168_1M
Tantárgy: Szemészet, kötelezően választható a 8. szemeszter Előtanulmány: patológia II kódja: FOKVSZE168_1M kreditértéke: 1 kreditkód: K1E1G0,5 heti óraszám: elmélet 1, gyakorlat 0,5 szervezeti egység: Szemészeti Klinika, Mária utca |
Az elérni kívánt képzési cél:A hallgató sajátítsa el azt az elméleti és gyakorlati ismeretanyagot, melyre a nem szakorvosnak (fogorvosnak) szüksége van a súlyos, vaksághoz vezető szembetegségek felismerésében, a preventióban, egyes törvényben rögzített szűrővizsgálatok elvégzésében és az elsősegélynyújtásban. Rendelkezzék kellő tájékozottsággal a szakorvosi ellátást igénylő betegségek tünettanával Kompetencia kérdések A glaukómás roham tünetei, teendők Gyakorlatban elsajátítandó készségek: Gyakorlatban elsajátítandó ismeretek: |
A foglalkozásokon való részvétel követelményei és a távolmaradás pótlásának lehetősége:Félév végi aláíráshoz max. 2 gyakorlatról való hiányzás fogadható el. A többi gyakorlaton egyéni pótlás szükséges. (minden második héten gyakorlat: 2x30min; egy alkalom 2 gyakorlatnak számít az összevonás miatt) |
A félév végi aláírás követelményei:A félév végi aláíráshoz a gyakorlatokról való hiányzás ne legyen több, mint 2 és sikeres gyakorlati vizsga |
Az osztályzat kialakításának módja: A szigorlaton mutatott teljesítmény. |
A vizsga típusa: Szigorlat (gyakorlat és elmélet). Az elméleti szigorlat feltétele a sikeres gyakorlati vizsga.Az elméleti szigorlat formája: írásbeli. |
A vizsgajelentkezés módja: NEPTUN rendszeren keresztül meghirdetett vizsganapokra, megadott számú hallgató. |
A vizsgajelentkezés módosításának rendje: NEPTUN rendszer szabályai szerint. |
A vizsgáról való távolmaradás igazolásának módja:A vizsgáról való távolmaradást három munkanapon belül igazolni kell az oktatási szervezeti egység vezetőjénél (a tárgy előadójánál). Sikertelen, illetve ismétlő kollokvium között hét napnak kell eltelni. |
A tananyag elsajátításához felhasználható jegyzetek, tankönyvek, segédletek és szakirodalom listája: Németh J, Farkas Á: Szemészet fogorvostan hallgatóknak, Semmelweis Kiadó, Budapest, 2007 |
A Szemészet tantárgy és a felmérés adatai. Intézkedési terv
Neptun kód: FOKVSZE260_1M
Típusa: kötelezően választható
Az oktatás nyelve: magyar
A tárgyról beadott kitöltött kérdőívek száma: 31 (34.83 %)
A kitöltetlenül beadott kérdőívek száma: 23 (25.84 %)
A tárgyat a Neptunban fölvett hallgatók száma: 89
Kari esetszám (összes tárgy, azonos oktatási nyelven): 2032
A tárgy összevetése a kari átlaggal
Az eredmények táblázata:
A kérdések szövege a következő volt:
K01 Milyen mértékben keltette fel az intézet oktatómunkája érdeklődését a tantárgy iránt?
K02 Milyen mértékben volt szervezett a tantárgy oktatása?
K03 Milyen arányban vett részt az intézet/tantárgy előadásain?
K04 Mennyire voltak az előadások didaktikusak, logikusak?
K05 Mennyiben járultak hozzá az előadások a tanagyag elsajátításához?
K06 Mennyire voltak a gyakorlatok szervezettek, jól felépítettek?
K07 Mennyiben járult hozzá a gyakorlat a tananyag sikeres elsajátításához?
K08 Milyen mértékben járult hozzá a hivatalos tankönyv/jegyzet a tananyag elsajátításához?
K09 Milyen mértékben járultak hozzá az intézet által kidolgozott WEB segédanyagok a tananyag elsajátításához?
K10 Milyen mértékben tartott az intézet oktatási fegyelmet? (előadások, gyakorlatok pontos kezdése, megjelenés,oktatási idő pontos betartása stb.)
K11 Milyen mértékben határozta meg az intézet a tantárgy vizsgakövetelményeit?
K12 Milyen mértékben segítette a tantárgy elsajátítását az intézet oktatógárdája?
K13 Mindent összevetve a tantárgy oktatását milyennek minősíti?
K14 Összességében a tárgy oktatását a szervezeti egység a veszélyhelyzeti oktatás alatt a körülményekhez képest: jól kezelte 5-4-3-2-1 rosszul kezelte
Intézkedési terv:
webes oktatási anyagok és gyakorló tesztek további fejlesztése
új, papír alapon is megjelenő jegyzet készítése