Az egyetem munkatársai által beadott védőoltások száma - 2021. szeptember 16.
387752 Összes oltás
  1. A felvétel feltételei: Bármely képzési területen alapképzésben szerzett oklevél
  2. A képzési idő: 4 félév
  3. A szakképzettség megszerzéséhez összegyűjtendő kreditek száma: 120 kredit
  4. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben:

A szakirányú továbbképzés célja:

A képzés célja olyan pedagógiai szakemberek képzése, akik elméletileg megalapozott ismeretek és képességek birtokában alkalmasak bármely életkorú sajátos nevelési igényű mozgássérült (központi idegrendszeri sérült) konduktív neveléssel megvalósított fejlesztésére konduktor (konduktor-tanító, konduktor-óvodapedagógus) irányítása mellett.

Elsajátítandó szakmai kompetenciák:

A szakirányú továbbképzés birtokában a konduktor-segítők:

  1. a képzés során bizonyították, hogy ismerik:
  • a konduktív pedagógia célját, rendszerjellegét és rendszerelemeit;
  • a központi idegrendszeri sérülések kialakulásának kockázatát, lehetséges prevencióját, a mozgás- és pszichomotoros fejlődés menetét;
  • az egészségre nevelés és mentális egészség védelmének kérdéseit az egyes életkorokban és tünettípusokban;
  • az egyes életkorokhoz kapcsolódó funkcionális és diszfunkcionális működés anatómiai, neuroanatómiai és patológiai alapjait, a motoros diszfunkció eredetét, tüneteit, vizsgálatát, differenciált diagnosztikájának alapjait;
  • a központi idegrendszeri sérültek fejlesztésének lehetőségeit valamennyi életkorban;
  • a problémacentrikus feladat és a program tervezésének módszereit, eszközeit, megvalósítási módjait;
  • az elbocsátás, a más intézménybe helyezés, az integrálás, utógondozás, utánkövetés és tanácsadás feladatait;
  • önálló felmérések, egyszerűbb vizsgálatok, megfigyelések tervezésének, lebonyolításának munkamenetét, az adatok értékelésének módját és az eredmények alkalmazását.
  1. ismereteik alkalmazását illetően kizárólag konduktori irányítás mellettalkalmasak:
  • elméleti (konduktív pedagógiai és orvosbiológiai) ismereteik kreatív és adekvát alkalmazására valamennyi életkorú és tünettípusú mozgássérült fejlesztésében;
  • különböző életkorú sérültek fő élettevékenységeinek, humán funkcióinak fejlesztésére, gyermekek és felnőttek konduktív pedagógiai szűrővizsgálatára, illetve a működési zavarok pedagógiai befolyásolására: problémacentrikus feladatsor összeállítására, a tevékenység irányítására, értékelésére, a sérült megfigyelésére, a fejlődés dokumentálására;
  • a fejlődés különböző állomásain differenciált egyéni- és csoportprogramok készítésére és lebonyolítására;
  • együttműködésre szak- és társintézményekkel;
  • együttműködésre családokkal, a szülő, hozzátartozó, gondviselő felkészítésére, a fejlesztő program beépítésére a sérült életrendjébe, és a sérültek iránti attitűdjeik alakítására;
  • ismeretek önálló, kritikus megfogalmazására;
  • nevelési helyzetek, problémák elemzésére, megoldására;
  • a nevelőmunka tervezésére, szervezésére, a tanulási folyamatok irányítására;
  • foglalkozáson kívüli nevelési feladatok ellátására;
  • önálló továbbtanulással és szervezett továbbképzések segítségével a meglévő képességek fejlesztésére, és olyan új kompetenciák elsajátítására, amelyek segítségével alkalmassá válhatnak felelősségteljes munkakör vállalására.