A távoktatásra való hatékony átálláshoz, valamint a Zoom és a Moodle rendszer sikeres használatához a következő lépéseket ajánljuk kedves oktatóinknak és hallgatóinknak.

 

Oktatóknak

Folyamatábra megtekintése

1. Igényeljen SeKA-hozzáférést vagy ha már rendelkezik vele, nézze meg, hogy be tud-e lépni és emlékszik-e a jelszavára. -> SeKA-útmutató

Be tudok lépni a SeKA-fiókomba -> lépjen tovább a 3. pontra

Nem tudok belépni a SeKA-fiókomba -> lépjen tovább a 2. pontra

 

2. Nem tudok belépni a SeKA-fiókomba

Amíg SeKA-hozzáférésre várakozik (ügyfélszolgálatunk itt érhető el), a következő dolgokat teheti meg a Zoom programban, mely az online órák és értekezletek megtartására szolgál.

Meghívást elfogadni és megbeszéléshez becsatlakozni bármiféle regisztráció nélkül is lehet, itt tehát nem probléma az egyetemi hozzáférés hiánya (kivéve a Moodle-ből indított Zoom-megbeszéléseket, ahol szükséges a SeKA-azonosító).

Megbeszélés indításához viszont szükség van regisztrációra. Ha még nincs SeKA-hozzáférésünk, egy sima regisztrációval a Zoom honlapján létrehozhatunk egy ingyenes fiókot, ezzel pedig képesek leszünk maximum 40 perces videohívások indítására. 40 perc után kiküldhetünk egy újabb linket a diákoknak/munkatársaknak, és rövid szünet után folytható a konzultáció vagy értekezlet. -> Zoom-útmutató

 

3. Be tudok lépni a SeKA-fiókomba

Ha megvan a SeKA-hozzáférése, a semmelweis.zoom.us honlapon be tud jelentkezni, ezzel létrejön az egyetemi Zoom-fiókja. Ellenőrizze, hogy alapszintű vagy magasabb szintű licence van (Profile -> User type -> Basic or Licensed). A prémium licenccel maximum 300 fő részére korlátlan idejű megbeszéléseket tarthat, míg az alapszintű jogosultsággal is képes maximum 40 perces megbeszéléseket szervezni legfeljebb 100 fő részére. A prémium licencek megfogyatkozása miatt sajnos már nem áll módunkban ilyen jellegű hozzáféréseket kiosztani. Kérem, böngéssze át Zoom-útmutatónkat a rendszer megismeréséhez.

Ezután lépjen tovább a 4. pontra.

 

4. A Moodle az egyetem e-learning rendszere, ahol az oktatók minden egyes tantárgynak külön felületet hozhatnak létre. A kurzusokon belül tananyagokat és feladatokat oszthatnak meg a hallgatókkal, Zoom-megbeszéléseket indíthatnak és egyéb interaktív, játékos tartalmakat tehetnek közzé. A Moodle-rendszer az itc.semmelweis.hu honlapon érhető el SeKA-bejelentkezéssel. Kérem, lépjen be a rendszerbe az alábbi útmutató segítségével.

A Moodle-rendszer használatáról a következő kurzusba belépve (“Iratkoztasson be” gombra kattintva) tudhat meg többet: http://bit.ly/SEtavoktatas

Itt visszanézheti a márc. 16-ai héten megtartott konzultációk videofelvételeit is.

Ha szeretné kipróbálni a Moodle funkcióit, megteheti az alábbi oktatói gyakorlófelületen.

Ezután lépjen tovább az 5. pontra.

 

5. A Moodle-be való belépéssel nem feltétlenül kapott szerkesztő tanári hozzáférést saját tantárgyai szerkesztéséhez. Ezt a következőképpen ellenőrizheti: a bal oldali menüben a Kurzusaim menüpont alatt találhatók felsorolva azok a kurzusok (tantárgyak), amelyeket szerkeszthet.

 

Hasonlóképpen megtalálhatja őket az Irányítópult menüpont alatt a bal oldali menüben.

FONTOS:

  • Amennyiben valaki nem találja a bal oldali menüsorban/Irányítópultban az összes tantárgyát, az többnyire nem azt jelenti, hogy nincs is benne a hiányzó tantárgy a rendszerben.
  • Ebben az esetben a nyitó oldal alján lévő keresőbe írja be a tantárgy nevét, vagy az adott kar tantárgyai között böngészve próbálja megkeresni. Az esetek többségében ez sikerülni is fog.

 

Már hozzá vagyok rendelve a tantárgyamhoz mint Szerkesztő tanár -> lépjen tovább a 7. pontra

Még nem vagyok hozzárendelve a tantárgyamhoz mint Szerkesztő tanár -> lépjen tovább a 6. pontra

 

6. Amennyiben még nincs hozzárendelve a tantárgyához mint szerkesztő tanár, két eset állhat fent.

6. a) Ha már akad olyan oktatótársa, aki szerkesztő tanár az adott kurzusban, ő is hozzáadhatja Önt a tantárgyához az alábbi útmutató segítségével.

6. b) Ha még senki nem szerkesztő tanár az adott kurzusban VAGY a tantárgy még nincs létrehozva, kérelmezze a jogosultságot az alábbi űrlapon: 

Tantárgyi űrlap

Munkatársunk hamarosan létrehozza az Ön jogosultságát/tantárgyát, ezért kérem, ellenőrizze a következő napokban, hogy hozzáfér-e már a kurzusához.

Ha létrejött a kurzusa és az Ön szerkesztő tanári jogosultsága, lépjen tovább a 7. pontra.

 

7. Amennyiben már hozzá van rendelve a tantárgyához mint szerkesztő tanár, nekikezdhet feltölteni a tananyagokat a felületre. A következő felületen megtanulhatja, hogyan kell használni a Moodle funkcióit: http://bit.ly/SEtavoktatas

Hallgatók hozzárendelése: Kérem, ellenőrizze, hogy a hallgatók megfelelően vannak-e hozzárendelve a kurzushoz. Ha nem, írjon e-mailt a segitseg@e-learning.semmelweis.hu e-mail-címre, és említse meg levelében a következőket: Kurzus neve, linkje (pl. https://itc.semmelweis.hu/moodle/course/view.php?id=580), kurzus Neptun-kódja, az Ön SeKA-login neve, probléma leírása. Kérem, ne rendelje hozzá Ön a hallgatókat a felülethez!

További szerkesztő tanárok hozzáadása: Ha akad még olyan oktatótársa, akit hozzá szeretne rendelni a kurzushoz mint szerkesztő tanárt, megteheti az alábbi útmutató segítségével.

A Zoom használatát most már összekötheti a Moodle-lel, és beilleszthet egy Zoom-aktivitást a felületre az alábbi útmutató segítségével. Ez azt jelenti, hogy nem szükséges a hallgatóknak külön linket kiküldeni a megbeszélések időpontjáról, mert közvetlenül innen is elérhetik majd az órákat.

Fontos, hogy a távoktatás során a Moodle rendszerben közzétett előadások teljes anyaga a közzétételt követően folyamatosan a szemeszter végéig, a gyakorlati anyagok pedig a közzétételtől számított 72 óráig kell, hogy elérhetők legyenek a hallgatók számára.

Ezután lépjen tovább a 8. pontra.

 

8. Ha bármikor elakad a folyamatban vagy oktatásmódszertani/technikai kérdései lennének, kérem, lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal. Honlapunkon további segédanyagokat talál a Távoktatás menüpontban, például a különböző online alkalmazásokkal kapcsolatban. Facebook-oldalunkon szintén folyamatosan teszünk közzé oktatásmódszertani anyagokat, eseményeket, és rendszeresen szervezünk távoktatás témájú fórumokat is, ahol online beszélgethet kollégáival és a hallgatókkal az új helyzet kihívásairól, lehetőségeiről.

 

Kellemes munkát kívánunk Önnek!

Hallgatóknak

1. Igényeljen SeKA-hozzáférést vagy ha már rendelkezik vele, nézze meg, hogy be tud-e lépni és emlékszik-e a jelszavára. -> SeKA-útmutató

 

Be tudok lépni a SeKA-fiókomba -> lépjen tovább a 3. pontra

Nem tudok belépni a SeKA-fiókomba -> lépjen tovább a 2. pontra

 

2. Nem tudok belépni a SeKA-fiókomba

Amíg SeKA-hozzáférésre várakozik (ügyfélszolgálatunk itt érhető el), a következő dolgokat teheti meg a Zoom programban, mely az online órák és értekezletek megtartására szolgál.

Meghívást elfogadni és megbeszéléshez becsatlakozni bármiféle regisztráció nélkül is lehet, itt tehát nem probléma az egyetemi hozzáférés hiánya (kivéve a Moodle-ből indított Zoom-megbeszéléseket, ahol szükséges a SeKA-azonosító).

Megbeszélés indításához viszont szükség van regisztrációra. Ha még nincs SeKA-hozzáférésünk, egy sima regisztrációval a Zoom honlapján létrehozhatunk egy ingyenes fiókot, ezzel pedig képesek leszünk maximum 40 perces videohívások indítására. 40 perc után kiküldhetünk egy újabb linket a beszélgetőtársaknak, és rövid szünet után folytható a megbeszélés. -> Zoom-útmutató

 

3. Be tudok lépni a SeKA-fiókomba

Ha megvan a SeKA-hozzáférése, a semmelweis.zoom.us honlapon be tud jelentkezni, ezzel létrejön az egyetemi Zoom-fiókja. Fontos, hogy hallgatóknak csak alapszintű (Basic) licencet tudunk beállítani, a magasabb szintű licenc a 40 percesnél hosszabb megbeszélések indítására csak az oktatóknak és a többi egyetemi munkatársnak biztosított.

Az oktatók kétféleképpen hívhatják meg Önt egy Zoom-konzultációra: vagy egy link kiküldésével, vagy a tantárgy Moodle-kurzusában a Zoom-aktivitás segítségével. Kérem, böngéssze át Zoom-útmutatónkat a rendszer megismeréséhez.

Ezután lépjen tovább a 4. pontra.

 

4. A Moodle az egyetem e-learning rendszere, ahol az oktatók minden egyes tantárgynak külön felületet hozhatnak létre, és ahol tananyagokat és feladatokat oszthatnak meg a hallgatókkal, Zoom-megbeszéléseket hozhatnak létre és egyéb interaktív, játékos tartalmakat tehetnek közzé. A Moodle-rendszer az itc.semmelweis.hu honlapon érhető el SeKA-bejelentkezéssel. Kérem, lépjen be a rendszerbe az alábbi útmutató segítségével.

A Moodle-rendszer működését megismerheti az alábbi kurzusba belépve (az “Iratkoztasson be” gombra kattintva):

https://itc.semmelweis.hu/moodle/course/view.php?id=579

Ezután lépjen tovább az 5. pontra.

 

5. A Moodle-be való belépéssel hozzáférést kapott a felvett tantárgyaihoz. Ezt a következőképpen ellenőrizheti: a bal oldali menüben a Kurzusaim menüpont alatt találhatók felsorolva a kurzusai (tantárgyai).

 

Hasonlóképpen megtalálhatja őket az Irányítópult menüpont alatt a bal oldali menüben.

Kérem, ellenőrizze, hogy a megfelelően van-e hozzárendelve a kurzusokhoz. Ha nem, írjon e-mailt a segitseg@e-learning.semmelweis.hu e-mail-címre, és említse meg levelében a következőket: Kurzus neve, az Ön Neptun-kódja és a kurzus linkje (kikeresve a tantárgyak közül a főoldalon, pl. ilyen formában: https://itc.semmelweis.hu/moodle/course/view.php?id=580). Munkatársunk ezután hamarosan hozzárendeli Önt a kért felülethez.

Ezután lépjen tovább a 6. pontra.

 

6. Ha bármikor elakad a folyamatban vagy oktatásmódszertani/technikai kérdései lennének, kérem, lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal. Facebook-oldalunkon szintén folyamatosan teszünk közzé oktatásmódszertani anyagokat, eseményeket, és rendszeresen szervezünk távoktatás témájú fórumokat is, ahol online beszélgethet oktatóival és a többi hallgatóval az új helyzet kihívásairól, lehetőségeiről.

 

Kellemes munkát kívánunk Önnek!