Központunk fórumaira várjuk egyetemünk minden oktatóját, aki szeretne megismerkedni az oktatásmódszertani újdonságokkal, más megközelítésből vizsgálni egy-egy témát vagy ötleteket gyűjteni a tanításhoz.

 

Leendő fórumok

World Café: távoktatás bevezetése

 

 

 

 

 

 

 

 

Helyszín: Zoom (online)

Időpont: hamarosan

A World Cafék célja összegyűjteni és megosztani azokat az élményeket és tapasztalatokat, melyek a távoktatás bevezetése vagy egyéb témák kapcsán születnek a Semmelweis Egyetemen. Az események nyitottak az egyetem oktatói és hallgatói számára, az időpontokról ezen a honlapon és Facebook-oldalunkon talál tájékoztatást.

A korábbi World Cafék összefoglalója a Korábbi fórumok fülnél érhető el.

 

Korábbi fórumok

World Café: távoktatás bevezetése

Időpont: 2020. március 27. péntek 17:30-19:30

Helyszín: Zoom (online)

Facebook-esemény

Videó megtekintése

 

 

 

 

 

 

 

Az I. Café célja: Összegyűjteni és megosztani azokat az élményeket és tapasztalatokat, melyek a távoktatás bevezetése kapcsán az első két hétben születtek a Semmelweis Egyetemen.
Meghívottak: a Semmelweis Egyetem érdeklődő oktatói és hallgatói, a távoktatás bevezetésére kijelölt felelősök.

A “World Café” módszer jellegéből adódóan interaktív és személyes, ezért alkalmanként 35-40 fő tud részt venni rajta.
Az első Cafén előnyt élveznek azon jelentkezők, akik a 2020. március 16-20. között rendezett online továbbképzést elvégezték, és legalább 3 konzultáción részt vettek.

További World Cafék:

Café I. – időpontja: 2020. április 9. (csütörtök) 17:00-19:30 és
2020. április 17. (péntek) 17:00-19:30

1. Breakout room#1: általános hangulat, érzelmi és gondolati tartalékok
2. Breakout room#2: az átálláshoz szükséges lépcsőfokok
3. Breakout room#3: online környezetbe költözés, Moodle és Zoom adaptációs lehetőségek
4. Breakout room#4: további tervek, fejlesztési irányvonalak az átállás során

Café II. – időpontja: 2020. április 17. (péntek) 17:00-19:30 és
április 24. (péntek) 17:00-19:30

1. Breakout room#1: játékosítási (gamification) ötletek, tapasztalatok
2. Breakout room#2: előadás technikák
3. Breakout room#3: online szeminárium- hogyan lehet aktivizálni a résztvevőket?
4. Breakout room#4: automatizálási lehetőségek a moodle folyamatokban, kinek mi vált be?

World Café a tükrözött osztályteremtől: 2020. 04. 24. péntek 17.00-19.30

Tervezett témák:
1. Megvan-e az oktatói “flow” élmény?
2. A flipped classroom/tükrözött osztályterem (online és offline interaktivitás) lehetőségei
3. A mérés-értékelés módszertani és technikai lehetőségei
4. Hogyan integráljuk a hallgatókat az innovációkba?

 

Interprofesszionális képzés – Bemutatkozik a Pro-Team Program!

Időpont: 2020. január 20. hétfő, 16:15-17:30

Helyszín: Elméleti Orvostudományi Központ (EOK), Hári Pál terem (1. emelet, térkép)

Az interprofesszionális képzés lényege, hogy orvos- és szakdolgozó hallgatók tanulnak együtt, egymástól, egymásról azzal a céllal, hogy a betegbiztonság érdekében megtanuljanak együttműködni, teamben dolgozni.

A Pro-Team Program elsődleges célja a hatékony preventív beavatkozás oktatásmódszertani eszközökkel a betegelégedettség és betegbiztonság javítására és az egészségügyi pálya megtartó erejének fejlesztésére (kiégés prevenció).

A módszertan

  1. korszerű, gyakorlatias, élményalapú, hallgatóközpontú tanítást-tanulást biztosít
  2. fontos szerepet játszik a nemzetköziesítésben, és
  3. hozzájárul a fenntartható fejlődéshez.

Szeretettel várjuk a Semmelweis Egyetem érdeklődő oktatóit és hallgatóit egy rövid összejövetelre, ahol tájékoztatást adunk a koncepcióról és a kezdeményezésben részt vevő szervezeti egységek együttműködési lehetőségeiről.

Prezentáció letöltése

 

Hogyan értékeljük hallgatóinkat? Számonkérési formák pro-kontra

Időpont: 2019. május 8. szerda, 17:00-19:00

Helyszín: Elméleti Orvostudományi Központ (EOK), Beznák Aladár terem (1. emelet, térkép)

Pencil on a test paperA számonkérés a tanulási folyamat fontos pontja, melynek során felmérjük a tanuló és a tanár közös munkájának eredményét, a hallgatói tudást. Hogyan lehet olyan módszerekkel vizsgáztatni, melyek objektívek, igazságosak és pontos képet adnak a hallgatók felkészültségéről? Fórumunkon összehasonlítjuk a különböző értékelési módszereket és azok minőségbiztosítási szempontjait annak érdekében, hogy a vizsgaeredmények a lehető legpontosabban tükrözzék a tanulók tudását és reflektáljanak a képzési kimeneti követelményekre.

Az alábbi linken a fórum témájához tartozó tanulmányok, cikkek érhetők el:

https://itc.semmelweis.hu/moodle/enrol/index.php?id=740

(belépés SeKA-azonosítóval, majd az “Iratkoztasson be” gombra kattintva)

 

Az előadások szerepe a 21. században

Időpont: 2019. március 6. szerda, 17:00-19:00

Helyszín: Elméleti Orvostudományi Központ (EOK), Beznák Aladár terem (1. emelet, térkép)

A teacher is writing on the board.Az előadásokat évszázadok óta az egyetemi oktatás sarokkövének tekintjük, de vajon mennyire hatékony ez az oktatási forma a 21. században? Az utóbbi időben egyre több kutatás vizsgálja az online előadások, a tükrözött osztályterem, valamint az aktív tanulás lehetőségeit, és az eredmények a korábbi megoldások felülvizsgálatára ösztönöznek. Milyen módszereket érdemes követni a hasznosabb és emlékezetesebb előadások érdekében? Egyáltalán, megéri-e fent tartani ezt az oktatási formát vagy célszerűbb alternatív utakat választani? Fórumunkon megvitatjuk mindkét oldal érveit, és megkíséreljük közösen meghatározni az előadások helyét a curriculumban.

Az alábbi linken a fórum témájához tartozó tanulmányok, cikkek érhetők el:

https://itc.semmelweis.hu/moodle/enrol/index.php?id=739

(belépés SeKA-azonosítóval, majd az “Iratkoztasson be” gombra kattintva)

 

A negyedéves blokkosítás első tapasztalatai

Időpont: 2018. október 5. péntek, 15:00-17:00

Helyszín: Elméleti Orvostudományi Központ (EOK), Hevesy György terem (földszint, térkép)