Az egyetem munkatársai által beadott védőoltások száma - 2021. június 22.
314574 Összes oltás

A Moodle és a Zoom rendszer sikeres használatához a következő lépéseket ajánljuk kedves oktatóinknak és hallgatóinknak.

 

Oktatóknak

FOLYAMATÁBRA MEGTEKINTÉSE

1. A Moodle-be való belépéshez SeKA-hozzáférés (Semmelweis Egyetem Központi Azonosító) szükséges. Igényeljen SeKA-hozzáférést vagy ha már rendelkezik vele, nézze meg, hogy be tud-e lépni és emlékszik-e a jelszavára. -> SeKA-útmutató

Be tudok lépni a SeKA-fiókomba -> lépjen tovább a 3. pontra

Nem tudok belépni a SeKA-fiókomba -> lépjen tovább a 2. pontra

 

2. Nem tudok belépni a SeKA-fiókomba

Amíg SeKA-hozzáférésre várakozik (ügyfélszolgálatunk itt érhető el), a következő dolgokat teheti meg a Zoom programban, mely az online órák és értekezletek megtartására szolgál.

Meghívást elfogadni és megbeszéléshez becsatlakozni bármiféle regisztráció nélkül is lehet, itt tehát nem probléma az egyetemi hozzáférés hiánya (kivéve a Moodle-ből indított Zoom-megbeszéléseket, ahol szükséges a SeKA-azonosító).

Megbeszélés indításához viszont szükség van regisztrációra. Ha még nincs SeKA-hozzáférése, egy sima regisztrációval a Zoom honlapján létrehozhat egy ingyenes fiókot, ezzel pedig képes lesz maximum 40 perces videohívások indítására. A videohívás 40 perc utáni folytatásához már előre kiküldhet egy újabb linket a diákoknak/munkatársaknak, és rövid szünet után folytatható a konzultáció vagy értekezlet.

Ha egy munkatársa már rendelkezik egyetemi, azon belül is prémium Zoom-hozzáféréssel, az ő segítségével képes lehet 40 percesnél hosszabb, korlátlan időtartamú videohívások lebonyolítására. Ehhez arra van szükség, hogy a munkatársa megszervezze a meetinget, majd a kezdetekor mindketten belépjenek oda, és a munkatársa átadja Önnek a host-jogot (“Make co-host”). Ezután korlátlan ideig folytathatja a konzultációt, azonban a munkatársa az időtartama alatt más konzultációt nem indíthat. -> Zoom-útmutató

 

3. Be tudok lépni a SeKA-fiókomba

Ha megvan a SeKA-hozzáférése, a semmelweis.zoom.us honlapon be tud jelentkezni, ezzel létrejön az egyetemi Zoom-fiókja. Ellenőrizze, hogy alapszintű vagy prémium licence van (Profile -> User type -> Basic or Licensed). A prémium licenccel maximum 300 fő részére korlátlan idejű megbeszéléseket tarthat, míg az alapszintű jogosultsággal is képes maximum 40 perces megbeszéléseket szervezni legfeljebb 100 fő részére.

A prémium licencek megfogyatkozása miatt sajnos már csak kivételes esetekben, korábbi licencek visszamondása esetén tudunk ilyen jellegű hozzáférést kiosztani. Ha van olyan munkatársa, akinek már nem szükséges a prémium fiók, kérjük, jelezze ügyfélszolgálatunknak, és átadjuk Önnek a hozzáférést. A prémium jogosultság átadásához fontos, hogy rendelkezzen SeKA-fiókkal, és hogy legalább egyszer bejelentkezzen a semmelweis.zoom.us honlapon.

Ha munkatársa nem tudja Önnek átadni prémium hozzáférését, enélkül is képes lehet 40 percesnél hosszabb videohívások lebonyolítására. Ehhez arra van szükség, hogy prémium hozzáférésű munkatársa megszervezze a meetinget, majd a kezdetekor mindketten belépjenek oda, és a munkatársa átadja Önnek a host-jogot (“Make co-host”). Ezután korlátlan ideig folytathatja a konzultációt, azonban a munkatársa az időtartama alatt más konzultációt nem indíthat. 

Kérem, böngéssze át Zoom-útmutatónkat a rendszer megismeréséhez.

Ezután lépjen tovább a 4. pontra.

 

4. A Moodle az egyetem e-learning rendszere, ahol az oktatók minden egyes tantárgynak külön felületet hozhatnak létre. A kurzusokon belül tananyagokat és feladatokat oszthatnak meg a hallgatókkal, Zoom-megbeszéléseket indíthatnak és egyéb interaktív, játékos tartalmakat tehetnek közzé. A Moodle-rendszer az itc.semmelweis.hu honlapon érhető el SeKA-bejelentkezéssel. Kérem, lépjen be a rendszerbe az alábbi útmutató segítségével.

A Moodle-rendszer használatáról a következő kurzusba belépve (“Iratkoztasson be” gombra kattintva) tudhat meg többet: http://bit.ly/SEtavoktatas

Ha szeretné kipróbálni a Moodle funkcióit, megteheti az alábbi oktatói gyakorlófelületen.

Ezután lépjen tovább az 5. pontra.

 

5. A Moodle-be való belépéssel nem feltétlenül kapott szerkesztő tanári hozzáférést saját tantárgyai szerkesztéséhez. Ezt a következőképpen ellenőrizheti: a bal oldali menüben a Kurzusaim menüpont alatt találhatók felsorolva azok a kurzusok (tantárgyak), amelyeket szerkeszthet.

 

Hasonlóképpen megtalálhatja őket az Irányítópult menüpont alatt a bal oldali menüben.

Már hozzá vagyok rendelve a tantárgyamhoz mint Szerkesztő tanár -> lépjen tovább a 7. pontra

Még nem vagyok hozzárendelve a tantárgyamhoz mint Szerkesztő tanár -> lépjen tovább a 6. pontra

 

6. Amennyiben még nincs hozzárendelve a tantárgyához mint szerkesztő tanár, három eset állhat fent.

6. a) Ha már akad olyan oktatótársa, aki szerkesztő tanár az adott kurzusban, ő is hozzáadhatja Önt a tantárgyához az alábbi útmutató segítségével.

6. b) Ha még egyik munkatársa sem szerkesztő tanár az adott kurzusban, akkor forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, és hozzárendeljük a kurzushoz.

6. c) Előfordulhat, hogy a tantárgy még egyáltalán nem rendelkezik felülettel a Moodle-ben. Ezt le tudja ellenőrizni úgy, hogy a Moodle kezdőoldalán, a Kurzuskategóriák feletti keresőbe beírja a kurzus nevét, vagy lejjebb görgetve, a megfelelő szervezeti egységet kiválasztva megkeresi a felkínált tantárgyak közül. Ha a tantárgy még nincs létrehozva, az alábbi programmal lehet elkészíteni a kurzust a Moodle-ben:

Tantárgylétrehozó felület

Ha a fenti felületen valamilyen oknál fogva nem tudná létrehozni a tantárgyát (például speciális kurzus vagy nem találja a listában), ezen a tantárgyi űrlapon kérelmezheti annak elkészítését. Ebben az esetben munkatársunk fogja létrehozni a tantárgyat.

Ha létrejött a kurzusa és az Ön szerkesztő tanári jogosultsága, lépjen tovább a 7. pontra.

 

7. Amennyiben már hozzá van rendelve a tantárgyához mint szerkesztő tanár, nekikezdhet feltölteni a tananyagokat a felületre. A következő felületen megtanulhatja, hogyan kell használni a Moodle funkcióit: http://bit.ly/SEtavoktatas

Hallgatók hozzárendelése: Az alábbi útmutató segítségével hozzáadhatja a hallgatókat a kurzushoz. Amennyiben a tantárgylétrehozó felülettel hozta létre a kurzust, ez automatikusan megtörténik.

További szerkesztő tanárok hozzáadása: Ha akad még olyan munkatársa, akit hozzá szeretne rendelni a kurzushoz mint szerkesztő tanárt, megteheti az alábbi útmutató segítségével.

A Zoom használatát most már összekötheti a Moodle-lel, és beilleszthet egy Zoom-aktivitást a felületre az alábbi útmutató segítségével. Ez azt jelenti, hogy nem szükséges a hallgatóknak külön linket kiküldeni a megbeszélések időpontjáról, mert közvetlenül innen is elérhetik majd az órákat, továbbá csak SeKA-hozzáféréssel rendelkező személyek léphetnek be a konzultációra.

Kérjük, lépjen tovább a 8. pontra.

 

8. A Moodle e-learning rendszer és a Zoom videokonferencia-szoftver mellett oktatástechnológiai szolgáltatásunk harmadik eleme a Kaltura, mely egyszerre videótárhely és interaktív videók készítésének eszköze.

A Kalturával azért is érdemes megismerkedni, mert a Zoom-tárhely tehermentesítése érdekében az elkészült videókat (előadások, gyakorlatok, oktatóvideók) a Kalturába minden esetben szükséges feltölteni.

A SeKA-hozzáféréssel elérhető honlapon számos oktatóvideót tettünk közzé a Moodle, a Zoom, a Kaltura, valamint a QR-kódos OMHV működéséről.

Kérjük, lépjen tovább a 9. pontra.

 

9. További segédanyagok

  • Ha bármikor elakad a folyamatban vagy oktatásmódszertani/technikai kérdései lennének, kérem, lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal. 
  • Rendszeresen szervezünk oktatástámogatási programokat, ahol többek között a Moodle és a Zoom rendszer működését is bemutatjuk oktatóinknak.
  • Ha szeretne értesülni eseményeinkről, pedagógiai témájú konferenciákról vagy a Moodle újdonságairól, kérjük, iratkozzon fel hírlevelünkre.
  • Honlapunkon további segédanyagokat talál az E-learning menüpontban, például a különböző online alkalmazásokkal kapcsolatban.
  • Facebook-oldalunkon szintén folyamatosan teszünk közzé oktatásmódszertani anyagokat, eseményeket.

Kellemes munkát kívánunk!

 

Hallgatóknak

1. A Moodle-be való belépéshez SeKA-hozzáférés (Semmelweis Egyetem Központi Azonosító) szükséges. A SeKA-hozzáférés minden hallgatónak automatikusan elkészül, így kérjük, nézze meg, hogy be tud-e lépni és emlékszik-e a jelszavára. -> SeKA-útmutató 

Be tudok lépni a SeKA-fiókomba -> lépjen tovább a 3. pontra

Nem tudok belépni a SeKA-fiókomba -> lépjen tovább a 2. pontra

 

2. Nem tudok belépni a SeKA-fiókomba

Amíg SeKA-hozzáférésre várakozik (ügyfélszolgálatunk itt érhető el), a következő dolgokat teheti meg a Zoom programban, mely az online órák és értekezletek megtartására szolgál.

Meghívást elfogadni és megbeszéléshez becsatlakozni bármiféle regisztráció nélkül is lehet, itt tehát nem probléma az egyetemi hozzáférés hiánya (kivéve a Moodle-ből indított Zoom-megbeszéléseket, ahol szükséges a SeKA-azonosító).

Megbeszélés indításához viszont szükség van regisztrációra. Ha még nincs SeKA-hozzáférésünk, egy sima regisztrációval a Zoom honlapján létrehozhatunk egy ingyenes fiókot, ezzel pedig képesek leszünk maximum 40 perces videohívások indítására. 40 perc után kiküldhetünk egy újabb linket a beszélgetőtársaknak, és rövid szünet után folytható a megbeszélés. -> Zoom-útmutató

 

3. Be tudok lépni a SeKA-fiókomba

Ha már van a SeKA-hozzáférése, a semmelweis.zoom.us honlapon be tud jelentkezni, ezzel létrejön az egyetemi Zoom-fiókja. Fontos, hogy hallgatóknak csak alapszintű (Basic) licencet tudunk beállítani, a magasabb szintű licenc a 40 percesnél hosszabb megbeszélések indítására csak az oktatóknak és a többi egyetemi munkatársnak biztosított.

Az oktatók kétféleképpen hívhatják meg Önt egy Zoom-konzultációra: vagy egy link kiküldésével, vagy a tantárgy Moodle-kurzusában a Zoom-aktivitás segítségével. Kérem, böngéssze át Zoom-útmutatónkat a rendszer megismeréséhez.

Ezután lépjen tovább a 4. pontra.

 

4. A Moodle az egyetem e-learning rendszere, ahol az oktatók minden egyes tantárgynak külön felületet hozhatnak létre, tananyagokat és feladatokat oszthatnak meg a hallgatókkal, valamint Zoom-megbeszéléseket hozhatnak létre. A Moodle-rendszer az itc.semmelweis.hu honlapon érhető el SeKA-bejelentkezéssel. Kérem, lépjen be a rendszerbe az alábbi útmutató segítségével.

A Moodle-rendszer működését megismerheti az alábbi kurzusba belépve (az “Iratkoztasson be” gombra kattintva):

https://itc.semmelweis.hu/moodle/course/view.php?id=579

Ezután lépjen tovább az 5. pontra.

 

5. A Moodle-be való belépéssel hozzáférést kapott a felvett tantárgyaihoz. Ezt a következőképpen ellenőrizheti: a bal oldali menüben a Kurzusaim menüpont alatt találhatók felsorolva a kurzusai (tantárgyai).

 

Hasonlóképpen megtalálhatja őket az Irányítópult menüpont alatt a bal oldali menüben.

Kérem, ellenőrizze, hogy a megfelelően van-e hozzárendelve a kurzusokhoz. Ha nem, írjon e-mailt a segitseg@e-learning.semmelweis.hu e-mail-címre, és említse meg levelében a következőket: Kurzus neve, az Ön Neptun-kódja és a kurzus linkje (kikeresve a tantárgyak közül a főoldalon, pl. ilyen formában: https://itc.semmelweis.hu/moodle/course/view.php?id=580). Munkatársunk ezután hamarosan hozzárendeli Önt a kért felülethez.

Ezután lépjen tovább a 6. pontra.

 

6. Ha bármikor elakad a folyamatban vagy technikai kérdései lennének, kérem, lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal. 

Kellemes tanulást kívánunk!