Részletek

a program címe

a program jellege

a program formája

célcsoport

helyszín

Bevezetés az egyetemi oktatásba

alapképzés

konzultáció-sorozat

előadó és gyakorlatvezető oktatók, tanulmányi felelősök, oktatásszervezésben és -adminisztrációban közreműködő kollégák

online

A program célja:

A konzultáció-sorozat általános körképet ad azokról a lehetőségekről, melyek korszerű szemlélettel, módszertani és oktatástechnológiai elemekkel támogatják a résztvevőket az oktatási és oktatásszervezési feladatok ellátásában.

A program jellege:

Ez egy általános oktatói alapképzés, melyben a résztvevők megismerkedhetnek olyan pedagógiai, oktatásmódszertani, oktatástechnológiai lehetőségekkel, melyeket akár már a következő órájukon alkalmazni tudnak. Gyakorló oktatók ötleteket meríthetnek saját oktatói gyakorlatuk fejlesztéséhez, kezdő oktatók jó alapokat kaphatnak ahhoz, hogy biztonsággal meg tudják kezdeni oktatói munkájukat saját tanszékükön, az oktatásszervezésben résztvevő kollégák pedig sok-sok gyakorlati útmutatást kaphatnak arról, hogyan támogathatják még hatékonyabban tanszékük oktatási tevékenységét.

TÁJÉKOZTATÓ LETÖLTÉSE

Részvételi feltételek:

  1. Ez egy alapképzés, melyhez nem szükséges semmilyen oktatói előismeret.
  2. Regisztrációs kérdőív kitöltése
  3. A programsorozat moduláris felépítésű, több részletben is elvégezhető, de a regisztrált alkalmakon elvárt a megjelenés.

Létszámkorlát: 60 fő/kurzus (a program minimum 12 fő jelentkezésével indul!)

Helyszín: Zoom, Moodle (belépés SeKA-azonosítóval, majd az „Iratkoztasson be” gombra kattintva)

Belépés a Moodle-felületre 

Tervezett időpont:

2024. február 6-9. 8:00-12:00

2024. június 4-7. 12:00-16:00

Jelentkezés

Programfelelős és kapcsolattartó: Kozma Borbála

Programterv

Programterv

2024

 Alkalom

dátum

időpont

téma

előadó

 

1.

 

február 6. (kedd)

8:00-8:45

Tanulási eredmény alapú felsőoktatás – megváltozott szerepek az orvos- és egészségtudományi képzésben

Kozma Borbála

 

2.

 

február 6. (kedd)

9:00-9:45

Oktatástechnológiai támogatás – a Semmelweis Egyetem oktatásinformatikai rendszerei

dr. Tornóci László

 

3.

 

február 6. (kedd)

10:00-10:45

Tanulási eredmény alapú felsőoktatás – a játékosítás (gamification) jelentősége

dr. Tornóci László

 

4.

 

február 6. (kedd)

11:00-11:45

Oktatásmódszertani támogatás – online és offline óratartás, IKT-eszközök alkalmazása az órán

Kozma Borbála

 

5.               

 

február 7. (szerda)

8:00-8:45

Oktatástechnológiai támogatás – mi fán terem a mesterséges intelligencia?

dr. Orosz Gábor

 

6.               

 

február 7. (szerda)

9:00-9:45

Oktatásmódszertani támogatás – a mesterséges intelligencia, mint eszköz, az orvos- és egészségtudományi képzésben

dr. Orosz Gábor

 

7.               

 

február 7. (szerda)

10:00-10:45

Tanulási eredmény alapú felsőoktatás: előadástartás az orvos- és egészségtudományi képzésben

dr. Kiss Levente

 

8.               

 

február 7. (szerda)

11:00-11:45

Tanulási eredmény alapú felsőoktatás: gyakorlattartás az orvos- és egészségtudományi képzésben

dr. Kiss Levente

 

9.

 

február 8. (csütörtök)

8:00-8:45

Korszerű pedagógiai alapismeretek: eredményes tanítás-tanulás

dr. Kálmán Orsolya

 

10.

 

február 8. (csütörtök)

9:00-9:45

Korszerű pedagógiai alapismeretek: konstruktív összehangolás

dr. Kálmán Orsolya

 

11.

 

február 8. (csütörtök)

10:00-10:45

Oktatástechnológiai támogatás: Zoom-használati alapismeretek 2024-ben

Anders Tamás

 

12.

 

február 8. (csütörtök)

11:00-11:45

Oktatástechnológiai támogatás: Kaltura-használati alapismeretek 2024-ben

Anders Tamás

 

13.               

 

február 9. (péntek)

8:00-8:45

Tanulási eredmény alapú felsőoktatás: a mérés-értékelés jelentősége – mit és miért? (angol nyelvű)

Dayana Sánchez

 

14.               

 

február 9. (péntek)

9:00-9:45

Oktatásmódszertani támogatás: a mérés-értékelés lehetőségei az orvos- és egészségtudományi képzésben – hogyan? (angol nyelvű)

Dayana Sánchez

 

15.               

 

február 9. (péntek)

10:00-10:45

Oktatástechnológiai támogatás: a mérés-értékelés játékosítási lehetőségei

dr. Monzéger Katalin

 

16.               

 

február 9. (péntek)

11:00-11:45

Tanulási eredmény alapú felsőoktatás: képzésfejlesztés a gyakorlatban – képzési terv, a kurzusterv és az óraterv összehangolása

Kozma Borbála

 

Ismétlő alkalmak:

 alkalom

dátum

időpont

téma

előadó

 

1.

 

június 4. (kedd)

12:00-12:45

Tanulási eredmény alapú felsőoktatás – megváltozott szerepek az orvos- és egészségtudományi képzésben

Kozma Borbála

 

2.

 

június 4. (kedd)

13:00-13:45

Oktatástechnológiai támogatás – a Semmelweis Egyetem oktatásinformatikai rendszerei

dr. Tornóci László

 

3.

 

június 4. (kedd)

14:00-14:45

Tanulási eredmény alapú felsőoktatás – a játékosítás (gamification) jelentősége

dr. Tornóci László

 

4.

 

június 4. (kedd)

15:00-15:45

Oktatásmódszertani támogatás – online és offline óratartás, IKT-eszközök alkalmazása az órán

Kozma Borbála

 

5.               

 

június 5. (szerda)

12:00-12:45

Oktatástechnológiai támogatás – mi fán terem a mesterséges intelligencia?

dr. Orosz Gábor

 

6.               

 

június 5. (szerda)

13:00-13:45

Oktatásmódszertani támogatás – a mesterséges intelligencia, mint eszköz, az orvos- és egészségtudományi képzésben

dr. Orosz Gábor

 

7.               

 

június 5. (szerda)

14:00-14:45

Oktatástechnológiai támogatás: Zoom-használati alapismeretek 2024-ben

Anders Tamás

 

8.               

 

június 5. (szerda)

15:00-15:45

Oktatástechnológiai támogatás: Kaltura-használati alapismeretek 2024-ben

Anders Tamás

 

9.

 

június 6. (csütörtök)

12:00-12:45

Korszerű pedagógiai alapismeretek: eredményes tanítás-tanulás

dr. Kálmán Orsolya

 

10.

 

június 6. (csütörtök)

13:00-13:45

Korszerű pedagógiai alapismeretek: konstruktív összehangolás

dr. Kálmán Orsolya

 

11.

 

június 6. (csütörtök)

14:00-14:45

Tanulási eredmény alapú felsőoktatás: előadástartás az orvos- és egészségtudományi képzésben

dr. Kiss Levente

 

12.

 

június 6. (csütörtök)

15:00-15:45

Tanulási eredmény alapú felsőoktatás: gyakorlattartás előadástartás az orvos- és egészségtudományi képzésben

dr. Kiss Levente

 

13.               

 

június 7. (péntek)

12:00-12:45

Tanulási eredmény alapú felsőoktatás: a mérés-értékelés jelentősége – mit és miért? (angol nyelvű)

Dayana Sánchez

 

14.               

 

június 7. (péntek)

13:00-13:45

Oktatásmódszertani támogatás: a mérés-értékelés lehetőségei az orvos- és egészségtudományi képzésben – hogyan? (angol nyelvű)

Dayana Sánchez

 

15.               

 

június 7. (péntek)

14:00-14:45

Oktatástechnológiai támogatás: a mérés-értékelés játékosítási lehetőségei

dr. Monzéger Katalin

 

16.               

 

június 7. (péntek)

15:00-15:45

Tanulási eredmény alapú felsőoktatás: képzésfejlesztés a gyakorlatban – képzési terv, a kurzusterv és az óraterv összehangolása

Kozma Borbála