Fogorvostanhallgatók véleménye
az 1996/97-es tanévről

(Szigorlatozott hallgatók sorai)

			
Kedves Kolléga!

Anatómiai- szövet és fejlődéstani tanulmányainak sikeres befejezése 
alkalmából kérem tekintsen vissza az elmúlt négy félévre, és írja le 
röviden tapasztalatait az Anatómiai Intézet oktató munkájáról. 
Véleménye, éppen úgy, mint a korábbi alkalmakkor, fontos számunkra.


Budapest, 1997. május-június
	Köszönettel
	Az Anatómiai intézet oktatói 

 

1. Évközbeni beszámolók sokat segítenek az anyag elsajátításában. 
Az előadások hasznos elméleti kiegészitőket adnak. - 
Gyakorlaton hiányoltam ezeket.

2. Az anatómia nehézsége és fontossága szempontjából jónak tartom a 
gyakorlatok mennyiségét és idejét. Az én gyakorlatvezetőmet megítélve 
szerintem megfelelő elméleti és gyakorlati oktatást kaptam, 
és sok-sok segítséget kaptam a tanuláshoz. Az előadások jók, és az 
időt jól kitöltik az előadók az anyag tömörsége ellenére.
Köszönöm segítőkészségüket és türelmüket, odaadó munkájukat.

3.  Sikeres vizsgát tettem köszönök mindent.

4.  Jó dolognak tartom, hogy megváltoztatták azt a régi szokást, 
hogy csak szigorlaton van szervséta. Az intézet oktatói segítőkészek, 
a vizsgázgatásban reálisak. A gyakorlati oktatás mellett a 
gyakorlatvezetőmtől hiányoltam a hozzá tartozó elméleti részek 
ismertetését, ami nehézséget okozott, hogy otthon megértsem.

5.  Nagyon jó túl lenni rajta. Nem is volt olyan vészes mint goldoltam. 
Végül is nem arra mennek rá, hogy mit nem tud az ember, hanem kiszedik 
belőle a legjobbat. Azért mégis az a legjobb, hogy nem kell többet ide 
jönni. Különben szépek a szigorlati készítmények, könnyen fel lehet 
ismerni a képleteket. Nem vesznek el az apróságokban, a lényegre 
kíváncsiak. Egészében csak jót tudok mondani, főleg így utólag.
 
6.  Nem szeretem az ilyen tortúrákat, tényleg sokat segítettek, türelmesek 
voltak a vizsgáztatók. Javaslat: a Fogorvosi anatómia c. könyv 
105. oldalán leírt ábrát be lehetne küldeni a Füles szerkesztőségébe 
"hová rejtettük a számokat?" felirattal. 
A jövendő szigorlatozóinak: boncteremben sokat gyakoroljatok!

7.  Nagyon szerettem ide járni, szerettem az itteni légkört. 
Felkészülésemet minden vizsgára (nemcsak a szigorlatra) korlátlan 
mennyiségű konzultációs legetőséggel. Az előadásokra nagyon fontos járni, 
nagyon elősegíti az otthoni tanulást, nem beszélve a "sematikus" 
rajzokról, annak szerkesztése a megértést segíti (és szigorlaton is 
kérdezik).

8.  A gyakorlatok és az előadások színvonala jó, helyenként élvezetes. 
A készítmények némelyike elég régi, és rajta nehéz a tájékozódás, bár 
ehhez képest a szigorlati készítmények szépek. Az elméleti szigorlat 
légköre nyugodt.

9.  A gyakorlatok hangulata nagyon jó volt: első évben a sok számonkérés 
nagyon hasznos volt. Az előadások szinvonalasak, élvezhetőek

10.  Az előadások jók. A szövettan könyv ábrái lehetnének fotók. A 
gyakorlatvezetők kérdezhetnének többet a gyakorlatokon (demó jellegűen). 
A számonkérés szigorúbb is lehetne, főleg az utolsó félévben, mert a nagy 
anyagban könnyű "elveszni". Az jó lenne, ha mindenki saját felelőségére 
bérelhetne szövettani tékát.

11. Az előadások színvonala megfelelő. A gyakorlatok színvonala 
természetesen a gyakorlatvezetőtől függ. A gyakorlaton a készítmények 
lehetnének jobbak is. A szövettani füzetben lehetnének szinesek az ábrák. 
Nem lenne rossz, ha megfelelő összeg ellenében tékákat lehetne bérelni. 
Az utolsó félévben szorosabbra kéne fogni a gyeplőt, mert könnyen el lehet 
veszni a nagy anyagban.

12.  Kedves Kollégák!
Anatómiai tanulmányim csak kellemes élményt nyújtottak, kivéve persze a 
vizsgák előtti stresszt. A bonctermi gyakorlatok nagyon érdekesek és 
hasznosak. Az előadások, néha túl gyorsak, lehetnének alaposabbak és 
magyarázóak, még ha ez az idő kárára is menne. Fontosabb, hogy egy 
előadó érthető és így hasznos legyen, mint hogy minden "le legyen adva". 
Köszönettel tartozom oktatóimnak, akik hozzásegítettek a sikerekhez. 
Külön kiemelném X. tanárt a szervsétán nyújtott maximális 
segítőkészségéért.

13.  Kedves kollégák!
Kellemes élményeim vannak. Boldog vagyok. Az elmult 4 félévben sokat 
tanultam. De sajnos mindíg van olyan téma, amelyről nehéz valamit mondani. 
Nagyon izgultam. Anatómia mindíg volt a kedvenc tárgyam. Igy mindíg 
anatómiából vizsgáztam először. Mert utána jól éreztem magam. Elnézést 
kérek a hibás írásért.
X. tanárnak: Nagyon köszönöm szépen. Izgultam. Maga nagyon sokat segített 
nekem. Most nyugodt vagyok.

14.  Nagyon szerettem ezt a tantárgyat, mert megismertette velem az 
emberi test felépítését. Az emberi lélek is nagyon szép és bonyolult, 
de az emberi test is. Szerettem ennek az intézetnek a légkörét, a 
környezetét. Számomra nagyon fontos volt az is, hogy előttem ide 
jártak a szüleim és a testvérem is. Ők is itt tanultak, "szenvedtek" 
ezáltal a tudat által nekem is könnyebb volt. A sok jó után egy kis 
kritika. Hiányoltam, hogy a gyakorlatokon nem boncoltunk egyáltalán, 
így a szigorlat előtt nagyon kellemetlen volt az a tudat, hogy most 
fogok először szikét a kezemben. De most, hogy túl vagyok a vizsgán 
minden megszépült. Hálát adok Istennek azért a kegyelemért, hogy 
átsegített a vizsgán, hogy vizsga közben eloszlatta félelmemet. 
Köszönetet mondok tanáraimnak, akik segítő és nevelő munkájukkal 
segítettek végig ezen a két éven. Kívánok nekik további erőt és 
kitartást a munkájukhoz. 
Köszönök mindenkinek mindent!

15.  Lehet, hogy sikeres vizsgáimnak köszönhetően az itteni 
tanulmányokkal meg vagyok elégedve. Bár merültek fel problémák a 4 
félév alatt, annak ellenére, hogy a bonctermi gyakorlatok elegendő 
hosszúak, a boncolási anyag mennyisége kevés (pl. 3 db agy v. szív 
12-15 hallgatónak). A bonctermi számonkérések elegendőek voltak a 
tananyag legnagyobb részének az elsajátításához. Ezzel szemben hiányzott, hogy a 3. félévben a szövettani ismeretünket nem tették próbára legalább 1 demonstráción. A szigorlati felkészülés során jöttem rá, hogy mennyire fontos a tananyag, egyrészt rajzban, másrészt írásban való rögzítése. A későbbi tanulmányok során ezekre ezerszer jobban fogunk emlékezni, mint a szóban megtanult (bebiflázott") anyagra. Befejezésül a többi hallgatónak csak annyit kivánok: Nagy kalappal! Fel a fejjel!

16.  Tisztelt Intézet!
Bár ezt a pár sort egy sikeres vizsga után teszem és véleményemet e 
fölötti öröm nagyban befolyásolja, bizton állíthatom, hogy az Intézet 
munkája megfelelt az elvárásaimnak. Nem várható el a gyakorlatvezetőtől, 
hogy kényszerítsen tanulásra. De fontos "kínozza" a hallgatóságot. A 
boncolási munkákra több időt szánnék.

17.  Óriási élmény volt mikor először a boncterembe léphettem, és a 
továbbiakban is nagyon élveztem az anatómia tanulását. Az oktatásról 
kialakult képem: nagyon magas színvonalunak tartom az intézet munkáját 
és oktatóinak felkészültségét. Öröm volt együtt tanulni ilyen környezetben. Köszönettel.

18.  Az anatómia szigorlatról csak jókat tudok írni: a boncteremben 
türelmesek, nem buktatják meg az embert akkor sem, ha nagy butaságot 
mond. Az elméletnél is rendesek, hagyják, hogy az ember gondolkodjon és 
elmondja, amit akar. Néha belekérdeztek, de ez kell ahhoz, hogy lássák, 
hogy valóban értjük-e az összefüggéseket. Az anatómiai gyakorlatok nagyon 
hasznosak, főleg ha a gyakorlatvezető lelkiismeretes, és hajtja a 
csoportot. A 4. félévben olyan szövettani konzultációkat is be kellene 
iktatni, ahol a szigorlati és a II.Intézet metszeteit is láthatjuk.

19.  Az első és másodéves tárgyak közül ez volt a kedvencem. Számomra 
nagyon érdekes volt megismerni az emberi szervezetet. Az előadások sokat 
segítettek a felkészülésben, és a gyakorlatvezetők is segítőkészek voltak. 
Szerintem nagyon hasznos a rendszeres demonstráció, mert így 
"rákényszerülünk" a rendszeres tanulásra. Úgy érzem, a hangulat az 
intézet oktatói és hallgatói között itt a legjobb. Köszönettel

20.  Az előadások a 2. évben már érthetőek és logikusak voltak, hiszen 
mi is hozzászoktunk a tempóhoz. Kevés lehetőség adódott, hogy a 
gyakorlatokon boncolhassunk, a szigorlaton ez váratlanul ért. 
Tettszett az anatómia, de összefügésében nehéz volt átlátni a 
müködéseket, ezért nagy megkönnyebülés, hogy sikerült.

21.  Az elmult 2 évben nagyon kellemesen éreztem magam, a tanár-diák 
együttműködés kiváló.

22.  A véleményem csakis pozitív az Anatómiai Intézetről, a tanításról 
és a vizsgákról is. A szigorlattal kapcsolatban pedig: mindenki nagyon 
emberséges, türelmes, jószándékú, és főleg türelmes.

23.  Visszanézve az elmult két évre ugy érzem azt mondhatom, hogy 
nagyon sok mindent tanultam. Az első két félévben egy nagyon jó 
gyakorlatvezetőnek köszönhetően átláttam és megszerettem az anatómiát. 
Nem minden oktató tartotta szemmel a diákok érdekeit. A preparátumok 
átlag jók voltak. A szövettani gyakorlatok beosztása nem volt nagyon 
jó, mert elég kevés idő jutott a rajzolásra.

24.  Kedves kollégák!
A két év során annyi minden történt (vizsgák, a magas óraszám miatt az 
intézetben eltöltött sok idő), hogy nehéz eldönteni, mi is az, ami a 
leginkább megragadott. Talán az anatómia maga. És persze az intézet 
oktatóinak kitartó munkája, hogy ezt a terjedelmes anyagot segítse 
elsajátítanunk. A hallgatókkal való együttmüködést, amely az egyetemen - 
eddigi ismereteim szerint - egyedülálló, valamint a barátságos légkörért- 
mind a "hétköznapokon", mind a vizsgákon, köszönettel tartozom. 

Vissza az oldal elejére