Tisztelt OTDK Delegáltak!
Szeretnénk felhívni a figyelmüket pár igen fontos szempontra, melyeket az előadásaik elkészítése során mindenképpen tartsanak szem előtt:
– Az előadásoknak az ajánlott formátuma a Power Point különböző verziója (a helyszínek Office felszereltségétől függően eltérő). A konferencia idő- és helyszínbeosztását hamarosan közzétesszük. Prezi típusú előadás megtartása esetén a technikai háttérért nem áll módunkban felelősséget vállalni (amennyiben technikai okok miatt nem tudják előadásukat megtartani, az előadás nem értékelhető, azaz 0 pontot ér), így kérjük, hogy amennyiben prezi formában szeretnék előadásukat prezentálni, gondoskodjanak a prezentáció offline módban történő bemutatásához szükséges előkészületekről.
A konferencia fő helyszíneinek Office felszereltsége:
- NET: Office 2013
- EOK: Office 2010
- FOK: Office 2013
- ETK: Office 2010
– Az előadások időtartama 10 perc, melyet 5 perc vita követ. Amennyiben az előadás hossza meghaladja a megadott időt, pontlevonás jár érte.
– Minden diasor végén készítsenek ‘Saját munka’ diát, amelyen a TDK munkájuk során az Önök által végzett tevékenységet tüntessék fel. Ajánlott ezt a legutolsó diaként elkészíteni, hogy így a vita során ez maradjon kivetítve. A saját munka a feltüntetésének az elmaradása esetén az előadás nem pontozható, azaz 0 pontot ér.
Ezen túlmenően az előadások minősítésével kapcsolatos információkat kérjük szintén tartsák szem előtt az OTDK-n való szereplésük során:
– A konferencián való érvényes részvételnek az számít, ha az előadó – saját előadása megtartása mellett – végighallgatja a saját szekcióját.
– Az előadások értékelését a résztvevő intézmények által delegált zsűrik végzik.
Az értékelés szempontjai a következők:
A kutatás előzményeinek ismertetése; célkitűzések, hipotézisek fontosságának kiemelése; az alkalmazott módszerek és a kutatómunka folyamatának bemutatása az eredmények tudományos tartalma, kiértékelésének módszertana, a kutatás során felmerült problémák ismertetése; kapcsolat a konklúzió és a célkitűzések között; a további kutatások felvázolása.
2. Előadói stílus
Az előadás a tudományos előadások szerkezetét követi; az előadó a szakterület terminológiáját megfelelően alkalmazza az eredményeinek bemutatása során; az előadó nem használ szükségtelenül idegen nyelvű szakkifejezéseket; a hazai és nemzetközi tudományos eredményeket beépíti előadásába; előadó stílusa magabiztos, az előadás nyelvezete könnyen érthető, felépítése logikus.
3. Szemléltető eszközök használata, humán demonstráció
A rendelkezésére álló szemléltető eszközök alkalmazása; az ábrák mennyisége, minősége és információtartalma; az ábrák az előadás megértéséhez maximálisan hozzájárulnak.
4. Vitakészség és szakmai kompetencia
Az előadó válasza a kérdésekre magabiztos, szakmailag helyes és a feltett kérdésekre fókuszál; tájékozott a tudományterület eredményeiről; a közönséggel kapcsolatot tart. 30 másodpercet meghaladó időtúllépés esetén a vitára maximum 5 pont adható. Amennyiben az előadás hossza eléri a 15 percet a vita nem kezdhető meg, így a vitakészségért pont nem adható.5. Pontlevonások
A bírálók különleges figyelmet fordítanak arra, hogy az előadáson bemutatott eredmények mennyiben tekinthetők a hallgató saját munkájának. Elvárás egy függelék dia bemutatása az előadás utolsó diájaként, melyen a hallgató bemutatja az eredményekhez való saját hozzájárulását, rövid felsorolás formájában. A bírálat (azaz a pontok megállapítása) során kizárólag a saját munka kerül értékelésre. Ennek megfelelően a saját munkát részletező függelék ábrát nem tartalmazó előadások nem pontozhatók.
Amennyiben bármilyen kérdés felmerül Önökben az otdk2015.semmelweis.tdk@gmail.com e-mail címen tudnak érdeklődni.
Ezen szempontok megszívlelését ajánlva kívánunk Önöknek sikeres felkészülést!
Üdvözlettel,