„Aki szívvel-lélekkel képes konduktorként dolgozni, biztosan életre szóló élményt kap ettől a szakmától” – köszöntötték az érdeklődőket a Pető András Kar (PAK) idei második nyílt napján, amelyet ezúttal is nagy érdeklődés övezett. Az eseményen szó esett a konduktorképzés rendszeréről, a felvételi eljárásról és a kapcsolódó alkalmassági vizsgáról, a karon folyó elméleti és gyakorlati oktatásról, valamint a későbbi karrierlehetőségekről is. 

Bányainé Bejczi Erika mesteroktató köszöntőjében bemutatta a karon folyó képzés sajátosságait. Elmondta, hogy a nyolc féléves BA képzés végére a hallgatók birtokában lesznek mindazoknak az ismereteknek és képességeknek, melyek lehetővé teszik, hogy gyermek- és felnőttkorú központi vagy szerzett idegrendszeri sérüléssel élőket neveljenek Magyarországon és külföldön egyaránt.

Székely Nóra a Szt. II. János Pál Iskolaközpont végzős tanulója az egyike volt azoknak, akik az Educatio Szakkiállításon ismerkedtek meg a képzési lehetőséggel. Bár előtte az egészségügy más területe iránt érdeklődött, az ott látott kisfilm, amely egy sérült gyermek első önálló lépéseit mutatta meg, meggyőzte arról, hogy konduktorként szeretne tovább tanulni. „Ott álltam földbegyökerezett lábbal, láttam az örömöt a kisgyerek arcán és elhatároztam, hogy a Pető András Kart írom be elsőként” – mondta.

Nem sok olyan felsőfokú intézmény van Magyarországon, ahol az alapképzés 8 félévig tart, és ahol az első tanítási naptól kezdve a gyakorlati képzésben is részt vesznek a hallgatók – mondta el Matos László, oktatásért felelős dékáni megbízott, aki részletesen bemutatta a hallgatók előtt álló képzés szakaszait. Beszélt arról, hogy az első két félév alapozótárgyak oktatásával telik, majd kötelező jelleggel szakirányt kell választani a hallgatóknak. Hozzátette, hogy a már ismert óvodai és iskolai specializáció mellett 2019 szeptemberétől egy harmadik, a pedagógiai rehabilitáció szakirány is elérhetővé válik – ahol a leendő konduktor csapatmunkában megtanul más fejlesztőpedagógusokkal együttműködve, komplex módon fejleszteni a rászorulókat.

Dr. Balogh Emese, a Tanulmányi és Hallgatói Központ osztályvezetője munkatársaival részletesen tájékoztatta az érdeklődőket a felvételi eljárás menetéről, a kapcsolódó felkészítő tanfolyami lehetőségekről, valamint a fontosabb határidőkről is útmutatást kaptak az érettségi előtt álló diákok; végül pedig egy bemutatófilm segítségével betekintést nyerhettek az alkalmassági vizsga folyamatába is.

A Hallgatói Önkormányzat nevében Méth Frida ismertette a szervezet tevékenységét, az általuk szervezett programlehetőségeket, illetve a külföldi gyakorlati lehetőségeket. A Hallgatói Önkormányzat (HÖK) tevékenységéről elmondta: a HÖK fő feladta a hallgatói érdekképviselet, ezen kívül segítséget nyújt a pályázatok, szociális ösztöndíjak benyújtásában illetve igény szerint a kollégiumi elhelyezésekkel kapcsolatban is.

Az előadások szünetében a felvételi előtt álló középiskolások és szüleik a Villányi úton található gyakorlóterületeket tekinthették meg, megismerkedve a gyakorló általános iskolában található egységek sokrétű munkájával.

Vona Zsófia
Fotó: Tatai Balázs – Semmelweis Egyetem

A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs Igazgatósága tette közzé.