HASZNOS projekt: megalakultak a hosszú távú feladatokat megvalósító stratégiai munkacsoportok is

Már decemberben megvalósulhat a szabad könyvtári helyek online láthatóvá tétele, továbbá év végéig elindulhat két pilot-projekt az elektronikus kérvénykezeléssel kapcsolatban – derül ki egyebek mellett a hallgatói szolgáltatások átfogó fejlesztését célzó HASZNOS projekt munkacsoportjainak legutóbbi beszámolójából. A projekt keretében megalakultak a hosszú távú, stratégiai célokat megvalósító munkacsoportok is. 

RS9561_20130510-IMG_4029-kozponti-konyvtar-scrAz augusztus végén elindult HASZNOS projekt keretében a rövid távú feladatokat megvalósító négy operatív fórum mellett október végén megkezdte a működését a négy stratégiai munkacsoport is. Ezek a nagyobb költségvetési forrást igénylő, illetve hosszabb távon, 2020-ig megvalósítható fejlesztésekkel foglalkoznak. Az év végéig a fórumok és munkacsoportok párhuzamosan működnek. A projekt indulásától számított két és fél hónap alatt is számos kézzelfogható eredmény született.

A Központi Könyvtár a hallgatói észrevételekre reagálva interaktív rendszer fejlesztésébe kezdett, így a jövő évben már az épülettel kapcsolatos hibabejelentéseket (pl. kiégett izzók) online tehetik meg a hallgatók a Könyvtár portálján keresztül. A hallgatói hibabejelentések a rendszerben dokumentáltan, nyomon követhető módon jelennek meg. Szintén online megoldás készül a szabad könyvtári helyek számának láthatóvá tétele érdekben. Várhatóan december 1-től online történik majd a ki- és belépő hallgatók regisztrálása, amely így átláthatóvá teszi a könyvtárban elérhető szabad kapacitást.

rs20827_ka-20140717-img_6857-hallgato-scrA Kollégiumok Igazgatósága az elmúlt hetekben már három kollégiumban összesen 354, a hallgatók tulajdonában lévő elektronikai eszközt vizsgált be érintésvédelmi szempontból, amelyek közül két készüléket ki is szűrtek az ellenőrzés során. Amellett, hogy a vizsgálatnak köszönhetően átláthatóbbá vált a kollégiumok áramfogyasztása, fontos, hogy kiszűrhetőek az elsősorban a hallgatókra veszélyt jelentő, érintésvédelmi szempontból nem megfelelő elektronikai eszközök is.  

November 13-án 8 Kollégiumi Bizottsági vezetői és Kollégiumi Albizottsági tagsági posztot betöltő hallgató vett részt egy egynapos workshopon, amelynek témáját (“Érdekérvényesítés, egyeztetés, tárgyalás”) maguk a hallgatók választották ki.

Két operatív fórum, az elektronikus nyomtatványfejlesztő valamint a hallgatói ügyek intézésének adminisztratív könnyítése érdekében létrehozott fórum a dékáni hivatalokkal közösen vizsgálta meg az egyetemi űrlapokat elektronikus kérvénykezelés szempontjából. Döntésük alapján pilotként két ügymenet, a költségtérítéses kérvény és a hallgatói névsorból saját kérésre való törlés lesz elektronikusan intézhető. A pilot tapasztalatai alapján tervezhető meg a többi kérvény elektronikus kezelésének lehetősége.  

A Hallgatói Önkormányzat vezetésével működő hallgatói közösségi rendezvények bővítési lehetőségeinek fóruma négy pontban fogalmazta meg a teendőket: a jelenlegi rendezvények fejlesztése, új igény szerinti rendezvények bevezetése, hallgatói kapcsolattartás, valamint az egyetem által biztosított rendezvényhelyszínek infrastrukturális lehetőségeinek fejlesztése. A fórum a javaslatokat ezen irányok mentén fogja megfogalmazni az elkövetkezőkben.

Míg az operatív fórumok az eredeti terveknek megfelelően a gyorsan megvalósítható intézkedéseken dolgoznak, addig a stratégiai munkacsoportok napirendi pontjai között a nagyobb költségvetést igénylő, illetve hosszabb távon megvalósítható fejlesztések szerepelnek, a kitűzött célok elérése pedig fokozatosan, 2020-ig történik meg.

A Kollégiumi és sportolási lehetőségek infrastrukturális feltételeinek javítása érdekében létrehozott stratégiai munkacsoport célul tűzte ki a kollégiumokban a WIFI hálózatok a kijelölt közösségi tereken, kártyás beléptető rendszerek és kamerarendszerek kiépítését/fejlesztését, a világítás korszerűsítését, a fűtés- és melegvíz-szolgáltatás folyamatos biztosításához a kazánok felújítását/cseréjét, a konditermek eszközparkjának felújítását és a levelezős hallgatók elhelyezésének biztosítását.

rs51815_ka-20160720-img_5353-scrA Sportközpontban a kültéri teniszpályák világításának októberi korszerűsítése után december végéig egy műfüves futballpálya kialakítása zajlik, amely januárban már játékra alkalmas állapotban várja a hallgatókat. 2017-ben tervezik a salakos teniszpálya körüli világítás kiépítését, két új műfüves teniszpálya és egy strandröplabda pálya kialakítását. Ezen fejlesztések mellett a Sportközpont egy új, nagyszabású komplexum kivitelezését szeretné megvalósítani, amelynek tervezett megépítése 2020. december 31-ig várható.

A hallgatói igények alapján az Egyetemi mobilapplikáció alkalmazási lehetőségeinek kidolgozása elnevezésű stratégiai munkacsoport több egyetemi mobilapplikáció fejlesztésének lehetőséget fogalmazta meg. Ezek mátrixszerűen egymásra épülve, lépcsőzetesen valósulnának meg. A mobilapplikációktól a hallgatók azt várják a korábbi felmérés szerint, hogy segítsen a tanulás adminisztratív terheinek csökkentésében, illetve az egyetemen való boldogulásban. Az igények alapján a munkacsoport első körben megvalósítandó tervei között szerepel egyrészt az egyetemtől függetlenül már létező NEPTUN mobilapplikáció biztos és stabil használata, másrészt egy interaktív térkép applikáció, valamint egy általános, hallgatóknak szóló többnyelvű alkalmazás létrehozása.  A munkacsoportot vezető Kommunikációs és Rendezvényszervezési Igazgatóság tervei szerint 2017-ben már elkészülhet az első mobilalkalmazás. 

Az Egységes online tanulmányi követelményekre vonatkozó információs struktúra kialakításért felelős stratégiai munkacsoport összekapcsolódott az ÁOK kezdeményezésében november beindult E-egyetem projekttel. A munkacsoport elsődleges célja az egységes tantervi követelményrendszer és tantárgyi program megvalósítása.

Sági Zenina
Fotó: Kovács Attila – Semmelweis Egyetem

printNyomtatás ▲ Fel ◀ Vissza

A cikket a Semmelweis Egyetem Kommunikációs és Rendezvényszervezési Igazgatósága tette közzé.