Diákigazolvány igénylés menete

A diákigazolvány igényléséhez szükséges az okmányiroda felkeresése, ahol az igénylő egy ún. Nemzeti Egységes Kártyarendszer (NEK) adatlapot kap. Az adatlap tartalmazza az igénylő adatait, az igénylőről készült fényképet, a igénylő aláírását és egy 16 karakterből álló NEK azonosítót. Az adatok felvételéhez mindenképpen szükséges a személyazonosság igazolása, melyhez szükséges a személyi igazolvány, vagy egyéb érvényes személyazonosító okmány (útlevél vagy jogosítvány), illetve a lakcímkártya bemutatása. Az okmányiroda ügyintézője a nyilvántartásban szereplő adatok alapján elvégzi az adategyeztetést. Az fényképpel, aláírással, NEK azonosítóval ellátott adatlap egy példányát az igénylő megkapja, mely alapján a Neptun rendszeren keresztül elektronikus úton lehetőség van a diákigazolvány igénylésére.

Diákigazolvány igénylés a Neptun rendszeren keresztül 

Az ’Ügyintézés/Diákigazolvány igénylés’ menüponton lehetőség van új diákigazolvány igénylés elektronikus rögzítésére, valamint itt lehet nyomon követni a hallgatóhoz kapcsolódó, már leadott igényléseket.

A Diákigazolvány igénylés felületen az “Új felvétel” gombbal lehet új diákigazolvány igénylést rögzíteni. Erre kattintva egy előugró ablakban ki kell töltenie a „NEK azonosító”, „Igénylés típusa”, vagy amennyiben van, akkor a „Másodlagos intézmény” mezőket.

A „NEK azonosító” mezőbe az Okmányirodától kapott, úgynevezett NEK kódot kell berögzíteni. (Ez kötelező mező, ahol sorszám ellenőrzést is végez a program, tehát hibás formátumú sorszám nem rögzíthető. A NEK adatlapon lévő adatoknak meg kell egyeznie a Neptunban szereplő adatokkal, mert csak így lesz sikeres a diákigazolvány igénylés!) Az
„Igénylés típusa” mezőben jelezheti, hogy milyen okból kérelmezi az új diákigazolványt. (pl.: első igénylés, előző igazolvány elvesztése, vagy adatváltozás miatt). A „Képzés” mező nem változtatható, tájékoztató jellegű, hogy lássa, mely képzésére fog vonatkozni az igénylés. A „Cím” mezőbe automatikusan belekerül az „Állandó lakcím”, de a legördülő menüből lehetősége van „Tartózkodási” típusú címet is kiválasztani, amennyiben ilyen jellegű címe is rögzítve van a rendszerben. (A diákigazolvány igénylésnél csak állandó, vagy tartózkodási cím alapján igényelheti az igazolványt. A diákigazolvány hivatalos okmány, ezért a saját érdekében javasoljuk, hogy a lakcímeknél kizárólag bejelentett lakcímet rögzítsen!)

A diákigazolvány igénylés hallgatói jogviszonyhoz kötött, tehát addig nem lehet diákigazolványt igényelni, amíg nincs beiratkozva aktív státusszal a Neptun rendszerben.

Új igénylést addig nem indíthat, amíg van folyamatban lévő igénylése!

Diákigazolvány igénylésének menete (pdf)