Betűméret: A A A

Gyakran ismételt kérdések

Beszerzés előkészítésével kapcsolatos gyakran ismételt kérdések:

 

Mit értünk külön szabályozott termékek alatt?

KEF:

Kommunikációs eszközök és szolgáltatások, információtechnológiai rendszerek és szolgáltatások, irodatechnikai berendezések és szolgáltatások, bútorok, papíripari termékek és irodaszerek, gépjárművek, gépjármű-üzemanyagok, nemzetközi utazásszervezések és elektronikus közbeszerzési szolgáltatások, elektronikus árlejtés szolgáltatás.

ÁEEK:

1. Tisztító hatású eszközfertőtlenítő szerek
2. Röntgen-kontrasztanyagok
3. Kötésrögzítő kötszerek
4. Műtéti kötszerek
5. Primer sebfedők
6. Orvosi kesztyűk
7. Infúziós és transzfúziós szerelékek
8. Intravénás kanülök
9. Egyszerhasználatos fecskendők
10. Egyszerhasználatos injekciós tűk
11. Zárt vérvételi rendszerek

NKOH:

– Kutatási feladatok
– Stratégiai tervezés és tanácsadás
– Grafikai tervezés
– Integrált reklámügynökségi szolgáltatások
– PR ügynökségi szolgáltatások
– Online kommunikációs és közösségi média szolgáltatások
– Gyártás
– Médiatervezés és vásárlás
– Szponzorálás

Befolyásolja-e a kiemelt termékek beszerzésének kezdeményezését a forrás tipusa?

Nem!

Mi az a Gyártói Kizárólagossági Nyilatkozat?

A gyártó által kiállított igazolás mely az általa előállított termék/szolgáltatás és forgalmazója közötti monopol viszonyt igazolja, a magyarországi forgalmazási/szolgáltatási jog tekintetében.

Mi az a Kizárólagosságot Alátámasztó Orvosszakmai/Szakmai Nyilatkozat? Ki állítja ki?

A monopolhelyzet fennállásának igazolása. Az igénylő szervezet releváns szakmai tapasztalattal rendelkező személye (orvos, laboráns, vezető) állítja ki, objektív indokokkal, mely alátámasztja, hogy más, azonos célra gyártott termék miért nem megfelelő.

Mikor kell a kancellárral aláíratni a beszerzési igényünket?

A beszerzés becsült értéke eléri/meghaladja a nettó 5 millió forintot vagy a szerződés hatályának tervezett vége meghaladja a 12 hónapot.

Számítástechnikai berendezést/szolgáltatást szeretnénk rendelni Európai Uniós pályázati forrásból, mi a beszerzés menete?

Beszerzés menete: 1.kérjük ki az Informatika Igazgatóság véleményét a specifikáció meghatározására. 2.a kiállított BML-t és csatolmányait elküldjük az Informatikai Szakigazgatóságra jóváhagyás célból. 3. majd a Beszerzési Igazgatóság minősíti. A EU-s támogatással megvalósuló beszerzések 2017. október 1-től sem képeznek kivételt ez alól.

Az eljárás dokumentációjához szükségünk lenne Átláthatósági Nyilatkozatra, honnan tudnám letölteni?

Átláthatósági nyilatkozat megtalálható/letölthető a kormány hivatalos oldaláról: http://www.kormanyhivatal.hu

Tehergépjármű (3,5 tonna felett) beszerzését szeretnénk megvalósítani, mi az eljárás menete?

A tehergépjármű kiemelt termékek (KEF) körébe tartozik, (KEF portálról kell beszerezni, amennyiben megtalálható) de nem érintett a nettó kétszázeszer forintos egyedi bekerülési ár szabályozásában. Menete: BML és csatolmányok beküldése szakigazgatóságra, majd a Beszerzési Igazgatóságra minősítésre.